Hi! Welcome Back and Stay Tune! Siapa Yang Tikam Mangsa? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Siapa Yang Tikam Mangsa?


Di salam sebuah mahkamah yang sedang membicarakan satu kes pembunuhan, seorang peguam menyoal seorang saksi penting.

Peguam: Awak kenal ini? (Sambil menunjukkan gambar mangsa pembunuhan).

Saksi: Kenal tuan.

Peguam: Boleh awak beritahu kepada kami?

Saksi: Itu gambar, tuan.

Peguam: Bukan, maksud saya orang dalam gambar ini.

Saksi: Oh, itu gambar seorang perempuan, tuan.

Peguam: (Mula tension) Yang aku nak tahu nama dia, bukannya lelaki ke perempuan!

Saksi: Nama dia Solomah Binti Seman, tuan.

Peguam: Bila kali terakhir awak melihatnya? (Sambil meletakkan gambar diatas meja).

Saksi: Baru kejap tadi tuan.

Peguam: Haah! Bagaimana awak boleh melihatnya sekejap tadi?!

Saksi: Sebab tadi tuan tunjukkan gambar tu pada saya.

Peguam: Bukanlah, maksud saya sebelum saya tunjukkan gambar tu (nada tinggi menahan marah).

Saksi: Tak pernah tuan. Saya tak pernah lihat gambar tu sebelum ini.

Peguam: Aku bukan cakap pasal gambar ni! (Sambil menikam pennya pada gambar tersebut).

Saksi: Oh! Kali terakhir saya nampak ketika mangsa ditikam, tuan.

Peguam: Boleh kamu tunjukkan siapa yang menikamnya yang berada dalam mahkamah ini. Adakah lelaki yang berada dikandang tertuduh? (Sambil mengusap dadanya kerana bengang).

Saksi: Bukan (Tangannya kemudian ditunjukkan pada peguam tersebut).

Peguam: Haah!! Kenapa awak tunjuk pada saya?

Saksi: Baru kejap tadi saya nampak tuan tikam gambar itu dengan pen tuan.

Peguam: Arghhhh! Apa yang kau merepek ni syaitann! Aku bukan cakap pasal gambar tu! Aku cakap pasal mangsa yang kena bunuh tu laaa!!!

Kah kah kah...

✍ Sumber Pautan : ☕ Sensasi Media

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2FMEY5U

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.