Hi! Welcome Back and Stay Tune! Makan malam dengan PM Israel, PM Jepun disajikan makanan dalam sepatu - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Makan malam dengan PM Israel, PM Jepun disajikan makanan dalam sepatu

 10/5/18

https: img-k.okeinfo.net content 2018 05 08 18 1895747 makan-malam-dengan-pm-israel-pm-jepang-disajikan-makanan-dalam-sepatu-PacAMErGAx.jpg  
Foto: Reuters.




TEL AVIV – Perdana Menteri Jepang, Shinzo Abe dan isterinya disajikan hidangan dengan sepatu dalam makan malam di kediaman Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu. Tindakan yang dinilai tak pantas itu mendapat kecaman dari para diplomat di kedua negara. 
"Ini adalah keputusan yang bodoh dan tidak peka. Ini sama dengan menyajikan tetamu Yahudi cokelat di piring yang berbentuk seperti babi," " kata seorang diplomat senior Israel yang sebelumnya bertugas di Jepun kepada surat khabar Yediot Aharonot sebagaimana dilansir RT, Selasa (8/5/2018).


“Tidak ada yang lebih dibenci dalam budaya Jepun selain sepatu, ” tambahnya.


Sementara seorang diplomat Jepun mengatakan bahwa langkah tersebut sama sekali tidak lucu.
“Jika ini dimaksudkan untuk menjadi humor, kami tidak menganggapnya lucu. Saya dapat memberitahu anda bahwa kami tersinggung atas perdana menteri kami, ” kata seorang diplomat Jepun itu. 
Image result for Makan malam dengan PM Israel, PM Jepang disajikan makanan dalam sepatu

Shinzo Abe dan isterinya makan malam dengan Benjamin dan Sara Netanyahu pada 2 Mei  ketika PM Jepun itu berkunjung ke Israel untuk kedua kalinya. Hidangan makan malam itu disajikan oleh chef selebriti Israel, Segev Moshe. 
Dalam foto yang dibagikan di halaman Instagram Moshe, beberapa sepatu terlihat diletakkan di atas meja ketika kedua perdana menteri dan isteri mereka berpose untuk kamera. Mereka tampak tidak terganggu dengan ketidakpantasan budaya tersebut.

Foto lain memperlihatkan bahwa sepatu itu terbuat dari logam dan berisi cokelat pilihan di dalamnya.
Rupanya tidak hanya para diplomat yang dibuat kesal dengan pilihan wadah makanan yang digunakan dalam makan malam itu. Warganet juga mengungkapkan rasa heran mereka pada konsep makan malam tersebut. 

Meski beberapa budaya tidak bermasalah dengan sepatu yang diletakkan di atas meja, hal ini sangat tidak berlaku pada etika warga Jepun, di mana alas kaki tidak diizinkan masuk ke dalam rumah. 

Orang-orang tidak diperkenankan memakai sepatu di rumah atau kantor dan pengunjung diharapkan untuk mematuhi dengan melepas alas kaki mereka sebelum masuk ke dalam.


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2wrJ1QB

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.