Hi! Welcome Back and Stay Tune! Swarm Technologies Diarahkan Membayar $900 Ribu Kerana Melancarkan Empat Satelit Secara Haram - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Swarm Technologies Diarahkan Membayar $900 Ribu Kerana Melancarkan Empat Satelit Secara Haram

Swarm Technologies ialah sebuah syarikat startup yang ingin melancarkan 100 buah satelit kecil di seluruh dunia untuk memancarkan sambungan Internet supaya semua orang boleh menggunakan Internet dengan murah.

Pada awal tahun ini, syarikat tersebut telah melancarkan empat buah satelit tersebut yang dinamakan SpaceBEE tanpa kebenaran pihak FCC (Federal Communications Commission).

FCC tidak memberi kebenaran pelancaran kepada Swarm Technologies kerana mereka risau mengenai spektrum sambungan dari pejabat ke satelit-satelit mereka, dan juga saiz satelit kecil yang menyebabkannya sukar untuk dikesan sebelum mereka berlanggar dengan satelit-satelit yang lain.

Selepas pelancaran empat buah satelit tersebut, pihak FCC telah bertindak untuk menyaman Swarm Technologies sebanyak $900,000 (RM3.6 juta) dan telah mengarahkan syarikat tersebut untuk menghantar laporan mengenai semua pelancaran satelit yang mereka ingin lakukan sepanjang tiga tahun akan datang.

Kesemua lap0ran-laporan tersebut juga perlu mengandungi butiran mengenai roket-roket yang akan membawa satelit-satelit tersebut, waktu dan lokasi pelancaran dan juga orang yang bertanggungjawab untuk pelancaran-pelancaran tersebut.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://bit.ly/2BBTJ6y

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.