Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pelanggan Internet Di Uganda Berkurangan 2.5 Juta Selepas Pengenalan Cukai Media Sosial - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pelanggan Internet Di Uganda Berkurangan 2.5 Juta Selepas Pengenalan Cukai Media Sosial

Tahun lalu kerajaan Uganda mengenakan cukai media sosial sebanyak  200 Schilling Uganda (22 sen) sehari sebagai cara membanteras penyebaran berita palsu. Selepas beberapa bulan diperkenalkan, cukai ini telah menyebabkan pelanggan Internet di negara tersebut berkurangan sebanyak 2.5 juta menurut laporan yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Komunikasi Uganda.

Penurunan yang tinggi ini adalah akibat pengguna tidak mahu membayar cukai semata-mata untuk menggunakan perkhidmatan seperti WhatsApp dan Facebook. Akibatnya pendapatan yang diharap dapat dikutip oleh kerajaan kini di bawah sasaran asal. Malahan transaksi wang menerusi telefon juga berkurangan sebanyak 25%.

Impak lain yang berlaku ialah perniagaan yang bergantung kepada pembelian langganan Internet turut terjejas teruk. Pengenalan cukai media sosial ini dilihat sebagai cara kerajaan untuk menentang penyebaran berita palsu tetapi dilihat sebagai cara mengekang kebebasan bersuara.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Cd0b5d

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.