Hi! Welcome Back and Stay Tune! Microsoft Pernah Pertimbang Untuk Hadir Dengan Konsol Mudah-Alih “Xboy” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Microsoft Pernah Pertimbang Untuk Hadir Dengan Konsol Mudah-Alih “Xboy”

Dalam pelbagai produk milik Microsoft, salah satu yang popular dan turut menerima perhatian utama daripada Microsoft sendiri adalah Xbox. Kini, melalui temuramah khusus yang dilakukan IGN, ia diketahui Microsoft pada peringkat awal permulaan Xbox, mereka pernah mempertimbangkan untuk turut hadir dengan konsol mudah-alih.

Xbox

Konsol mudah-alih berkenaan dikenali dikalangan mereka dalam syarikat sebagai “Xboy”. Nama untuk sesuatu projek tidak semestinya adalah nama untuk poduk akhir – dan mungkin nama berkenaan dipilih untuk memudahkan mereka membangunkan konsol mudah-alih yang boleh bersaing dengan GameBoy dan lain-lain.

Namun, projek berkenaan tidak dimulakan sepenuhnya, dan ditamatkan pada peringkat awal lagi. Daripada perkongsian pihak Microsoft, ia hanya pada peringkat awal dan beberapa lakaran untuknya telah dibangunkan – tetapi tidak pasti sama ada ia diteruskan kepada peringkat prototaip ataupun tidak.

Selain “Xboy”, perancangan untuk konsol mudah-alih ini pernah hadir beberapa kali – tetapi tidak diteruskan sepenuhnya kerana kekurangan tenaga kerja.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2apmupT

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.