Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rasmi : Verizon Membeli Yahoo! Pada Harga RM19.6 Bilion - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rasmi : Verizon Membeli Yahoo! Pada Harga RM19.6 Bilion

Hari ini, Verizon secara rasminya mengumumkan yang mana mereka akan mengambil-alih pelbagai aset internet Yahoo! – termasuk perniagaan pengiklanan, kandungan, carian dan juga berkaitan dengan platform mudah-alih pada nilai $4.83 bilion (~sekitar RM19.6 bilion).

Pengambil-alihan Yahoo! oleh Verizon ini dilihat akan memposisikan Verizon sebagai salah satu syarikat media global terkemuka, sekaligus membolehkan mereka menjana pendapatan melalui pengiklanan digital.

Yahoo! dibawah Verizon ini dilihat akan diintegrasikan bersama-sama AOL, sekaligus menjadikan ia salah satu syarikat subsdiari media dan pengiklanan yang besar. Buat masa ini, ia tidak diketahui lagi sama ada Marissa Mayer akan kekal mengetuai Yahoo ataupun sebaliknya.

Pengambil-alihan Yahoo! ini tidak menyertakan beberapa aset, termasuk antaranya adalah pelaburan dalam Alibaba dan juga Yahoo! Japan. Portfolio paten yang dimiliki oleh Yahoo! juga tidak disertakan dibawah pengambil-alihan ini.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2a5wBnb

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.