Hi! Welcome Back and Stay Tune! Seorang Kapten Kapal. Apa Yang Kapten Ni Lakukan Dalam Pesawat Buat Ramai Penumpang TERSENTAK !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Seorang Kapten Kapal. Apa Yang Kapten Ni Lakukan Dalam Pesawat Buat Ramai Penumpang TERSENTAK !!!

Seorang Kapten Kapal. Apa Yang Kapten Ni Lakukan Dalam Pesawat Buat Ramai Penumpang TERSENTAK !!! | Kelmarin, semasa kapal terbang mula bergerak dari Kuala Lumpur ke Kota Bharu, ambo tersentak bila mana mendengar bacaan doa musafir yang panjang dengan fasih, sebutan bahasa Arab lebih baik dari seorang ustaz.

sdsads

Dalam hati ambo berkata, “Alhamdulillah, Air Asia dah buat satu perubahan yang baik.”

Selepas itu, ambo bertanya pada pramugara, bila mula amalkan bacaan doa musafir ini, sebab dalam penerbangan dari Alor Setar ke Kuala Lumpur tak ada pula bacaan doa musafir.

“Yang baca doa musafir itu, kapten kapal terbang ini,” jawabnya.

Dalam hati amboi kata, “MasyaAllah, hebat dia ini. Aku nak kenap siapa insan istimewa ini,”.

Sepanjang perjalanan 50 minit itu, kapten kapal tak henti-henti berceloteh memberitahu setiap destinasi yang dilalui dalam sebutan bahasa inggeris yang cukup fasih dan diselang seli dengan pantun.

Bila mendarat, cepat-cepat dia keluar untuk bersalaman dengan setiap penumpang. Kebetulan saya berada di seat 1D mendengar ucapan tahniah dan terima kasih dari kebanyakan penumpang kepada beliau. Ambo tunggu nak bertemu dan berselfie dengan beliau, rupa-rupanya ramai yang duduk belakang pun tunggu nak berselfie dengan Kapten Shahiran ini juga.

Terima kasih sebab bagi no handphone ko ambo. – Zulkifli Yacob

P.S. 1 – Pagi Raya. Aku Lafaz CERAI Isteri Di Hadapan Semua Adik Beradik Hanya Kerana AIR !!!
P.S. 2 – Terkini Bom Madinah. Inilah Tindakan 4 Polis Terhadap Pengebom Berani Mati Sebelum Mereka Syahid !!!
P.S. 3 – ”Aku Solat 5 Waktu Tak Lawan Mak Ayah, Kenapa AKu Yang Kena??” Wanita Ini MERAUNG Akibat Perbuatan Suami !!!
P.S. 4 – Pernah Bergelar Raja Permaisuri Agung. Selepas 15 Tahun Inilah Kehidupannya Yang Buat Ramai TERKEJUT !!!
P.S. 5 – Bazar Ramadan. Apa Yang Dibawa Oleh Van Ini MENGEJUTKAN Ramai !!!

The post Seorang Kapten Kapal. Apa Yang Kapten Ni Lakukan Dalam Pesawat Buat Ramai Penumpang TERSENTAK !!! appeared first on SEMASA VIRAL.



from SEMASA VIRAL http://ift.tt/2a5olRs
Berita sensasi lagi viral bersama semasaviral.com

href="

"_blank"> Jangan Terlepas Pandang! Klik Gambar! untuk Info Seterusnya...

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.