Hi! Welcome Back and Stay Tune! Grab Menerima Suntikan Dana Sebanyak $3.1 Bilion - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Grab Menerima Suntikan Dana Sebanyak $3.1 Bilion

Grab merupakan salah satu nama yang tidak asing lagi bagi pengguna tempatan. Dikenali sebagai MyTeksi sebelum ini, ia telah melalui proses penjenamaan semula ketika memperluaskan penawaran ke pelbagai negara di rantau Asia Tenggara.

Terkini, Grab hari ini mengumumkan mereka telah menerima suntikan dana bernilai $750 juta (~RM3.1 bilion) daripada beberapa pelabur termasuk Softbank. Seperti biasa, Grab mengatakan pelaburan ini akan digunakan dalam memperluaskan penawaran dan memperkukuhkan perkhidmatan mereka di rantau Asia Tenggara ini.

Mungkin dengan suntikan dana ini kita akan melihat ia ditawarkan di lebih banyak bandar di Malaysia. Buat masa ini, ia beroperasi di Lembah Klang, Melaka, Kota Kinabalu, Johor dan Pulau Pinang. Dan seperti biasa, dengan pelaburan baru ini mungkin Grab juga telah boleh melihat kepada menjana keuntungan daripada perkhidmatan mereka.

Buat masa ini, pesaing terdekat Grab adalah Uber, dimana Uber sebelum ini telah mengatakan mereka telah mula menjana keuntungan di rantau Asia Tenggara ini. Uber sendiri sebelum ini telah keluar daripada China, dan pelaburan mereka seterusnya dilihat mungkin lebih memfokuskan kepada pasaran di India dan juga Asia Tenggara.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2d7gBlN

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.