Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sarawak akan terpahat di hati sehingga saya mati – Balu Allahyarham Wan Mohammad Khair-il - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sarawak akan terpahat di hati sehingga saya mati – Balu Allahyarham Wan Mohammad Khair-il

KUCHING: “Sarawak akan terpahat di hati saya dan keluarga selama-lamanya,” kata Datin Mastura Mohd Yazid, balu kepada Allahyarham Datuk Wan Mohammad Khair-il Anuar Wan Ahmad yang terkorban dalam nahas helikopter di Lingga pada 5 Mei lalu.

Dengan sebak, beliau berkata tidak akan dapat melupakan negeri ini, terutamanya sokongan moral Ketua Menterinya, Tan Sri Adenan Satem dan Kerajaan Negeri yang membolehkan jenazah suaminya ditemui dan dibawa balik untuk disemadikan ke Kuala Kangsar.

balu-_0001

Ahli Parlimen Kuala Kangsar itu bersama-sama empat anak dan seorang menantunya mengadakan kunjungan hormat kepada Tan Sri Adenan dan isteri, Puan Sri Jamilah Anu di pejabatnya di sini tengah hari ini.

Perjumpaan selama 30 minit itu berlangsung dalam suasana tenang sambil mengimbas apa yang berlaku pada malam tragedi itu.

“Saya mengambil kesempatan ini untuk merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada semua agensi dan anggota penyelamat yang hadir ke lokasi dan membantu mencari mangsa nahas,” katanya lagi.

Sebagai tanda cinta kepada suami tercinta, Mastura dan anak-anak akan ke Lingga pada esok untuk mengunjungi lokasi paling dekat mayat arwah suaminya dijumpai selain mengadakan tahlil untuk mengsa-mangsa yang terlibat.

balu-_0000

“Malah saya juga akan meminta anak saya yang meminati dunia muzik untuk mencipta lagu tentang Sarawak.

“Ia negeri yang akan terus dekat dan akrab di hati kami,” katanya.

Selain Allahyarham Wan Mohammad Khair-il, turut maut ialah Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Tan Sri Noriah Kasnon dan Ketua Setiausaha kementerian, Datuk Dr Sundaran Annamalai, pengawal peribadi Noriah, Ahmad Sobri Harun dan juruterbang warga Filipina, Rudolf Rex Ragas. – Sarawakvoice



Kredit : SarawakVoice.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.