Hi! Welcome Back and Stay Tune! Makan Biskut Berasap ‘Dragon Breath’, 5 Aduan Diterima, Seorang Remaja Melecur - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Makan Biskut Berasap ‘Dragon Breath’, 5 Aduan Diterima, Seorang Remaja Melecur

Makan Biskut Berasap ‘Dragon Breath’, 5 Aduan Diterima, Seorang Remaja Melecur

berasap

Pelbagai reaksi diterima dengan kemunculan biskut ‘Dragon Breath’ yang mengeluarkan kesan wap atau asap apabila dikunyah.

Media juga ada melaporkan aduan seorang mangsa yang mengalami lecur di tapak tangan kerana terkena cecair nitrogen dari biskut tersebut.

Orang awam telah meluahkan reaksi tidak selesa mereka mengenai kejadian itu.

Ada juga mengatakan bahawa kebanyakan produk-produk baharu yang terdapat di pasaran hanya mengikut trend semasa dan tidak semestinya berkualiti.

Para peniaga juga dikatakan hanya mengejar keuntungan dan mempromosikan produk tanpa mengambil kira kandungan produk tersebut.

Trend ini memang nampak seronok, tapi seronok sahaja yang kita nampak tanpa fikirkan kesan kepada kesihatan.

Tidak kurang juga ada yang berpendapat bahawa golongan muda hanya mengikut trend tanpa berfikir panjang mengenai kesan dan bahaya selagi mereka tidak terlepas peluang dari mencuba sesuatu.

Semalam,  seorang remaja dari Alor Setar yang melecur di tapak tangan dan mengalami pedih tekak selepas terkena cecair nitrogen dari biskut ‘Dragon Breath’.

Dikatakan, 5 aduan telah diterima daripada pengguna yang menerima kesan sama dari ‘biskut berasap’ itu.

Ini merupakan fakta yang diberi oleh Setiausaha Persatuan Pengguna Negeri Kedah (CAKE), Mohamad Yusrizal Yusoff.

Pihaknya meminta mana-mana pengguna yang mengakamni masalah yang sama agar membuat laporan di pejabat CAKE untuk memudahkan siasatan dijalankan seterusnya membawa isu berkenaan ke Jabatan Kesihatan negeri. -PENMERAHDOTCOM

The post Makan Biskut Berasap ‘Dragon Breath’, 5 Aduan Diterima, Seorang Remaja Melecur appeared first on PenMerah.com.



Penyumbang : PenMerah.com

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.