Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kehilangan rakan terjawab - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kehilangan rakan terjawab

Tanda tanya seorang lelaki susulan rakannya tidak ditemui di kampung dan Pekan Senaling sejak tiga hari lalu akhirnya terjawab, apabila mangsa ditemui meninggal dunia di rumahnya di Kampung Bukit Seberang, petang kelmarin.

Abdul Sani Lahadi, 50-an, menemui rakannya, Kha’alil Abu Kassim, 62, atau lebih mesra dipanggil Ujang dalam keadaan terlentang di rumah.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Bukit, Abu Hassan Mohd Nor, beliau dimaklumkan perkara itu setelah Abdul Sani datang ke rumahnya pada 7.05 petang.

“Saya diminta ke rumah Kha’lil untuk lihat apa yang berlaku. Bila tibanya di rumah, keadaan semua gelap dan tak berlampu.

“Saya dan Abdul Sani intai dalam rumah ikut tingkap. Nampak Kha’lil di lantai ruang tamu antara celahan katil dan sofa.

“Dia dalam keadaan terlentang tanpa pakaian dan badannya dah bengkak serta bertukar hitam,” katanya.

Abu Hassan berkata, terkejut dengan apa dilihat, beliau meminta Abdul Sani menghubungi bilik gerakan Ibu Pejabat Polis daerah.

Katanya, ketika itu jam 7.15 petang dan anggota polis tiba kira-kira lima minit kemudian.

“Dia (Kha’alil) memang tinggal sorang kerana masih bujang. Kakak dan adiknya telah merantau. Di kampung ni memang dia sering keluar berjalan-jalan naik basikal, selain pergi ke Senaling dan Pilah naik kereta sewa.

“Kata Abdul Sani, dia curiga kerana sejak tiga hari lalu dia tak jumpa Kha’lil.

“Memang terkejut kerana sebelum ini Kha’lil tak ada penyakit kronik. Dia juga ada bagi tahu Abdul Sani sejak akhir-akhir ini dia sakit di dada, kerana sering panjat pokok langsat,” katanya.

Ujar Abu Hassan, keadaan rumah Kha’lil agak terpencil dari jalan utama dengan jarak kira-kira 500 meter.

“Memang tak perasan jika berlaku apa-apa mencurigakan kat sini.

“Tapi saya bersyukur dan berterima kasih kepada Abdul Sani kerana ziarah Kha’lil pada petang kelmarin. Kunjungan Abdul Sani membolehkan Kha’lil ditemui meskipun sudah meninggal dunia.

“Mayatnya dibawa ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah. Jenazah dikebumikan selepas Zuhur di Tanah Perkuburan Islam Kampung Gachong,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Haslah Bachok mengesahkan kejadian itu dan mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut serta tiada kesan pergelutan ditemui di lokasi tersebut.

The post Kehilangan rakan terjawab appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2pqtRn0

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.