Hi! Welcome Back and Stay Tune! ‘Mama abang takut kena rotan’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

‘Mama abang takut kena rotan’

“Mama abang nak pindah, abang takut kena rotan,” Felda Wani Ahmad, 40, menceritakan semula rintihan anaknya yang merayu supaya dibawa pulang selepas mendakwa sering dirotan oleh pembantu warden sebuah madrasah di Kota Tinggi.

Felda Wani berkata, dia menghantar anak ketiganya, Mohamad Thaqif Amin Mohd Gaddafi, 11, mendaftar ke madrasah berkenaan kerana cita-citanya untuk menjadi seorang hafiz sebelum membawa anaknya keluar dari madrasah itu pada 31 Mac.

“Pada mulanya dia sangat gembira kerana dapat belajar di pusat tahfiz berkenaan, namun sejak akhir-akhir ini dia berubah dan meminta saya mengeluarkannya dari situ setelah dia dan rakannnya sering dipukul oleh seorang pembantu warden di tapak kaki dan betis dalam keadaan sujud.

“Saya akhirnya membuat keputusan mengeluarkannya daripada tahfiz tersebut pada 31 Mac lalu setelah mendapati keadaan anak saya tidak lagi seperti dahulu dan seolah-olah ketakutan untuk kembali ke sana,” katanya ketika ditemui di Hospital Sultan Ismail (HSI) di sini, hari ini.

Bagaimanapun katanya, kesihatan anaknya mula merosot selepas dibawa keluar dari madrasah itu dan sering mengadu mengalami sakit dan bisa pada bahagian kaki sebelum kedua-dua kakinya dipotong akibat darah beku dan jangkitan kuman.

“Kedua-dua kaki anak saya menjadi lebam kemerahan dan doktor yang merawat mengatakan terdapat darah beku dan jangkitan kuman yang telah merebak ke buah pinggang anak saya.

“Doktor terpaksa melakukan pembedahan semalam bagi memotong kedua-dua belah kaki anak saya untuk mengelakkan kuman itu dari terus merebak,” katanya.

Katanya, dia sedang menunggu laporan perubatan bagi mengetahui sama ada kejadian yang berlaku ke atas anaknya merupakan kesan daripada hukuman rotan berkenaan dan turut mempertimbangkan untuk mengambil tindakan undang-undang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintenden Rahmat Othman berkata, pihaknya akan memanggil pembantu warden tersebut bagi membantu siasatan berkenaan dan mendapatkan laporan hospital bagi membantu siasatan.

The post ‘Mama abang takut kena rotan’ appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2oADIoY

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.