Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hafiz, perginya di penghulu segala hari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hafiz, perginya di penghulu segala hari

"ANAK saya selesai menghafal 30 juzuk al-Quran Mac lalu dan arwah kelihatan ceria kerana berjaya menghafal dalam masa empat tahun.

"Pusat Tahfiz Al Hashimi, Tualang membuat majlis khatam al-Quran seminggu sebelum Ramadan yang turut menjemput semua ahli keluarga," kata Sabariah Saari, 50, ibu kepada Mohamad Hafiz Aimullah Mustafa, 18, yang meninggal dunia selepas van dinaiki terbabas merempuh rumah kejadian di Kilometer 55, Jalan Kuala Krai-Kota Bharu di Kampung Telekong, Kuala Krai, 9 pagi hari ini.

Dalam kejadian itu, tujuh pelajar berusia 14 hingga 18 tahun maut iaitu lima di lokasi kejadian dan dua lagi di Hospital Kuala Krai (HKK) akibat parah.

Sabariah berkata, kali terakhir dia berjumpa dengan anak ketujuh daripada sembilan beradik itu Jumaat lalu selepas dia pulang untuk bertemu keluarga sebelum sambutan Ramadan.

"Ketika di rumah anak banyak menghabiskan masa dengan mengemas. Sepanjang di rumah saya mengambil peluang solat berjemaah bersama anak dan Qiamullail.

"Anak saya seorang yang pendiam dan dia banyak menghabiskan masa dengan menghafal al-Quran," katanya ketika ditemui di HKK, di sini, hari ini.

Sabariah berkata, dia mengetahui kejadian itu selepas ustaz pusat tahfiz menghubungi sebelum dia bergegas ke lokasi kejadian.

"Saya reda dengan apa yang berlaku dan jenazah anak akan dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam di kawasan Tahfiz Al Hashimi, petang ini," katanya.

Sementara itu, Hasmah Hussin, 48, ibu kepada Nik Shah Jehan Nik Azmi, 16, berkata, arwah anaknya tidak menunjukkan sebarang perubahan ketika pulang ke rumah Jumaat lalu.

Katanya, ketika anaknya pulang ke rumah mereka sembahyang berjemaah bersama-sama seperti biasa.

"Saya terkejut selepas dimaklumkan anak terbabit dalam kemalangan pagi tadi menerusi pesanan menerusi WhatsApp oleh rakan sebelum bergegas ke lokasi kejadian.

"Saya dimaklumkan anak bersama ustaz dan rakan-rakannya dalam perjalanan ke Program Tafsir al-Quran di Madinah Ramadan di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bharu," katanya.

Hasmah berkata, anak ketujuh daripada sembilan beradik itu belajar di Tahfiz Al Hashimi sejak lima tahun lalu.

Keterangan gambar:

1.Hasmah Hussin, 48, (kiri) ditenangkan oleh ahli keluarga.

2.Antara ahli keluarga mangsa yang hadir di Unit Forensik.

3.Jenazah salah seorang pelajar yang maut dibawa ke Unit Forensik untuk proses bedah siasat.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rzs0QG

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.