Hi! Welcome Back and Stay Tune! Saya Yakin Zulfarhan Tak Curi Komputer Riba, Kata IBU.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Saya Yakin Zulfarhan Tak Curi Komputer Riba, Kata IBU..


Hawa Osman yakin anak sulungnya tidak mencuri, sebaliknya banyak barang milik Zulfarhan Osman Zulkarnain yang hilang.

PETALING JAYA: Ibu kepada penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Zulfarhan Osman Zulkarnain yang meninggal dunia Khamis lalu, terkejut dengan alasan anaknya didera kerana dipercayai mencuri komputer riba.

Hawa Osman, 54, yang dipetik Sinar Harian yakin anak sulungnya tidak mencuri kerana beliau mempunyai komputer riba sendiri, sebaliknya banyak barang miliknya yang hilang.

Sehubungan itu, beliau berharap pihak berkuasa akan menjalankan siasatan menyeluruh bagi membersihkan nama Zulfarhan.

“Baru-baru ini, telefon bimbit dia hilang ketika dia menjalani latihan berbasikal dan terpaksa menghubungi kami menggunakan telefon rakannya. Sebelum ini juga dia pernah kehilangan tab.

“Guru dan rakan-rakan sekolah juga tidak percaya dia dituduh mencuri, saya yakin dia tidak bersalah dan berharap siasatan menyeluruh dijalankan untuk membersihkan namanya,” katanya kepada akhbar itu.

Semalam, sumber yang dipetik The Star mendakwa pegawai kadet laut berusia 21 tahun itu diikat dan dipukul selama 2 hari dengan seutas tali pinggang, paip getah, batang besi dan penyangkut baju oleh rakan universitinya pada 20 dan 21 Mei lalu, disebabkan pergaduhan mengenai sebuah komputer riba.

Penuntut tahun ke-3 jurusan kejuruteraan elektrik itu meninggal dunia kira-kira 2 jam selepas beliau dikejarkan ke Hospital Serdang dengan 80% kesan lebam dan melecur di badannya, sekitar jam 8 malam Khamis lalu.

Mengulas lanjut, Hawa yang dipetik Sinar Harian reda dengan kematian anaknya, tetapi terkilan dengan cara “pemergiannya”.

“Dia terseksa, hampir keseluruhan badan dipenuhi kesan melecur daripada seterika wap, termasuk di dada dan belakang badan.

“Selalu saya baca berita anak orang didera, tetapi kali ini anak saya. Saya tidak boleh terima cara dia pergi.”

Polis mengesahkan kes itu disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Seramai 32 penuntut UPNM dan 4 lagi dari Universiti Tenaga Nasional (Uniten) direman 7 hari sehingga Khamis depan.


from Sehinggit Media News http://ift.tt/2sJ1jpY
via IFTTT

✍ Sumber Pautan : ☕ Merah Hati Cintaku

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2sw1mGg

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.