Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tak Pernah Lihat! Apa Ditemui Nelayan Ini Memang PELIK !!! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tak Pernah Lihat! Apa Ditemui Nelayan Ini Memang PELIK !!!

Tak Pernah Lihat! Apa Ditemui Nelayan Ini Memang PELIK !!! | Saintis mendapati sekitar 71% permukaan bumi ditutupi air dan lautan. Menurut pentadbiran lautan dan atmosfera (NOAA) Jabatan Perdagangan AS, hanya kurang daripada lima peratus lautan telah diterokai oleh manusia sehingga kini. Ini bermakna bahawa 95% daripada kawasan bawah air masih menjadi misteri.

Usaha untuk meneroka lapisan laut dalam telah diakukan selama bertahun-tahun. Sudah tentu, ramai orang kini sedang menunggu dokumentasi ekspedisi yang dilakukan supaya mereka dapat melihat keadaan sekeliling di dunia bawah laut.

Permintaan ini telah menarik minat seorang nelayan laut dalam dari Rusia, Roman Fedortsov. Fedortsov yang berpangkalam di Murmansk.

Murmansk merupakan sebuah bandar pelabuhan yang terletak di bahagian barat laut di Rusia yang menghadap ke Laut Barents, yang merupakan jalan terbentang untuk masuk ke Lautan Artik.

Dia telah memancing di sekitar kawasan pesisiran pantai di kawasan pesisir Lautan Arktik, sepanjang kawasan pantai Maghribi dan dia telah berhasil merakamkan beberapa foto makhluk-makhluk laut dalam yang ditemui.

Anda teruja? Ingin melihat apa yang dijumpai oleh Fedortsov? Mari saksikan!

Sumber foto dan info lanjut: twitter.com| rfedortsov

Ikan bermuncung berwarna hitam pekat

Ada sesiapa yang tahu nama makhluk ini?

Aneh, cukup ganjil…

Anda rasa ikan ini merupakan daripada spesies ikan emas?

Spesies bergigi… hampir sama dengan gigi manusia

Spesies apakah ini?

Benar-benar ganjil…

Labah-labah yang tinggal di laut?

Jika dilihat pada rupanya, apakah mungkin spesies ini merupakan spesies yang jinak?

Ikan yang masih tidak diketahui identitinya

Spesies gergasi yang masih misteri

Inikah ikan terbang?

Spesies aneh yang memiliki mata dan mulut yang sangat besar

Tapak sulaiman? Mungkin bukan…

Anda mungkin tertanya-tanya mengapa makhluk laut aneh ini memiliki warna sama ada hitam atau merah. Hal ini mungkin supaya kedua-dua warna ini membolehkan mereka tidak dapat dilihat di bawah air. Habitat semula jadi mereka, lapisan Mesopelagik lautan, terletak kira-kira 200 hingga 1000 meter atau kira-kira 660 hingga 3300 kaki di bawah permukaan, yang bermaksud bahawa makhluk-makhluk ini terdedah kepada hanya sinar cahaya paling minima.

Dan dengan warna hitam yang dimiliki mereka membolehkan mereka menyerap setiap gelombang cahaya tanpa memantulkannya kembali. Perkara yang sama berlaku dengan makhluk berwarna merah, seperti yang dijelaskan oleh NOAA:

“Haiwan hitam menyerap semua warna cahaya yang tersedia, dan haiwan merah kelihatan hitam juga; Tidak ada cahaya merah untuk dipantulkan kerana badan mereka menyerap semua cahaya yang ada. Oleh itu, haiwan merah dan hitam mendominasi laut dalam. “

Zon laut yang berlainan

Jadi, mereka dikatakan aneh kerana habitat yang berbeza, dengan kadar cahaya yang diterima mereka telah menjadikan warna mereka lebih hitam atau lebih merah ditambah lagi dengan spesies yang jarang-jarang ditemui.

Kredit : Era Baru

P.S. 1 – Jangan Berani Memiliki Kereta Kalau Tak Tahu 31 Perkara Penting Ini Terutamanya No 23 !!!
P.S. 2 – Banduan Ini Kuat ‘Makan’. Apa Yang Dimakannya Pasti Mengejutkan Anda !!!
P.S. 3 – Kisah Benar Cikgu Diseksa Ketika Koma Sebelum Ke Mekkah..Terkejut Ini Puncanya !!!
P.S. 4 – (VIDEO) Kejadian Aneh Kubah Hijau Masjid NABI MUHAMMAD SAW Bertukar Warna Merah !!!
P.S. 5 – Ayam Ini Masih Boleh Hidup Setahun Lebih Tanpa Kepala, Puncanya Buat Ramai TERPANA !!!

The post Tak Pernah Lihat! Apa Ditemui Nelayan Ini Memang PELIK !!! appeared first on KITA VIRAL.



✍ Sumber Pautan : ☕ KITA VIRAL

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wzP3tM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.