Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video: Pemandu pandu keretapi sambil pakai payung. Ada jugak macam ni - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video: Pemandu pandu keretapi sambil pakai payung. Ada jugak macam ni

13/8/17

Seorang masinis di India kedapatan mengendarai kereta dengan memakai payung. (Foto: UPI) 
 Seorang masinis di India didapati memandu keretapi dengan memakai payung. (Foto: UPI)
NEW DELHI - Seorang masinis di India kedapatan mengemudikan kereta api sambil memayungi dirinya sendiri. Pemandangan unik yang terabadikan dalam sebuah video itu tentunya membuat publik bertanya-tanya tentang penyebab pasti mengapa si masinis tersebut memakai payung. 

Sebagaimana diwartakan UPI, Ahad(13/8/2017), ternyata masinis keretapi tersebut mengenakan payung sebagai solusi untuk mengatasi bumbung gerabak keretapi yang bocor. Ketika hujan datang, maka air akan menembus ke dalam gerabak dan menggangu kerja masinis. 

Video tersebut diketahui diambil di sebuah kereta yang sedang bergerak laju di wilayah Jharkhand, India. Meskipun sang masinis dinilai kreatif, namun kondisi tersebut telah memancing keprihatinan. 

Perakam video yang tak diketahui namanya mengaku merakam hal tersebut sebagai bentuk protes atas buruknya fasiliti perkeretaapian di India. Ia berharap dengan video ini, otoriti berwenang akan terketuk untuk segera melakukan baik pulih. 

"Semua orang berbicara tentang keselamatan pengangkutan keretapi dan seorang masinis saat ini masih sibuk untuk memandu keretapi sambil  tetap berusaha menjaga dirinya tetap kering," tulis si pengunggah dalam caption videonya

Sumber: YouTube/FOR CHILD


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2fBJ1Fy

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.