Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kaunter khas dibuka bantu rakyat Malaysia di Bali, Surabaya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kaunter khas dibuka bantu rakyat Malaysia di Bali, Surabaya


JAKARTA - Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia membuka kaunter khas di lapangan terbang di Bali dan Surabaya bagi membantu proses pemindahan keluar rakyat Malaysia yang terkandas di Pulau Bali.

Menurut kenyataan kedutaan, petugas kedutaan di kaunter itu akan membantu rakyat Malaysia yang ingin meninggalkan Bali melalui darat dan seterusnya berlepas pulang ke Malaysia melalui Lapangan Terbang Antarabangsa Juanda di Surabaya.

Rakyat Malaysia boleh mendapatkan perkhidmatan konsular dan hal ehwal imigresen daripada petugas kedutaan di kaunter berkenaan.

Kedutaan juga bekerjasama dengan Direktorat Jenderal Imigrasi Indonesia, syarikat penerbangan dan pihak berkuasa tempatan bagi memastikan kelancaran proses pemindahan keluar itu, demikian menurut kenyataan tersebut.

Semalam, Jabatan Imigresen Malaysia dalam satu kenyataan, berkata, dianggarkan hampir 1,400 rakyat Malaysia terkandas di Pulau Bali sejak berlakunya letusan Gunung Agung pada 21 November lepas.

Lapangan Terbang Antarabangsa I Gusti Ngurah Rai, Bali ditutup sejak Isnin lepas berikutan aktiviti letusan Gunung Agung di Kabupaten Karangasem semakin serius dan mengeluarkan asap tebal yang mengganggu operasi penerbangan.

"Rakyat Malaysia yang berada di Bali dan terjejas penerbangan mereka disebabkan penutupan Lapangan Terbang 1 Gusti Ngurah Rai sejak 27 November lepas diminta untuk bertenang dan sentiasa mengikuti arahan pihak berkuasa dari semasa ke semasa," kata kenyataan itu.

Sementara itu, agensi berita Antara melaporkan pihak imigresen di Bandara I Gusti Ngurah Rai Bali hari ini melanjutkan tempoh pas keluar selama seminggu kepada pelancong asing yang visanya telah tamat tempoh. - Bernama



✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ipqPBd

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.