Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video: Gunting Rambut Berapi… Anda Berani Cuba? - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video: Gunting Rambut Berapi… Anda Berani Cuba?


Kebiasaannya, peralatan seperti sikat, gunting dan mesin pemotong rambut sudah menjadi benda wajib yang boleh ditemui di kebanyakkan kedai gunting rambut.

Ia juga merupakan peralatan penting bagi seorang tukang gunting untuk memotong rambut pelanggan.

Bagaimanapun, lain pula caranya di sebuah kedai gunting rambut ini apabila menggunakan ‘taktik’ berbeza sehingga menarik perhatian ramai netizen di media sosial.

Percaya atau tidak, tukang gunting rambut di sebuah kedai di utara tanah air ini dikatakan menggunakan api untuk menggunting rambut pelangganynya.

Menerusi rakaman berdurasi satu minit 29 saat, tukang gunting itu pada mulanya dilihat meletakkan sejenis cecair seperti minyak ke atas rambut pelanggannya.

Dia kemudian menyalakan api dengan menggunakan pemetik api, membuatkan rambut pelanggannya itu terbakar sambil disemburkan air.

Lalu rambut yang masih berasap itu terus disikat secara rapi berkali-kali sehingga menjadi kemas, membuatkan netizen yang melihat aksi itu terus kagum dengan teknik itu.

“Fuh! Dah macam nak goreng char kuew tiow, tapi stlye jugak mamat ni buat, kemas,” komen seorang netizen.

Difahamkan, taktik ‘bakar rambut’ ini juga dapat meluruskan rambut yang tersimpul dan pada masa sama mematikan hujung akar rambut yang tidak sihat.

Malah jika ia dilakukan pada rambut panjang, ia mampu meluruskan rambut sehingga enam bulan dan tiga bulan buat rambut pendek.

Apa pendapat anda, adakah anda ingin mencuba teknik gunting rambut berapi ini?

Apa-apa pun kemahiran yang dipaparkan oleh tukang gunting rambut ini hanya boleh dilakukan oleh mereka yang cukup terlatih sahaja, jangan tiru dirumah pulak ya. – MYNEWSHUB.CC





✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2AorFF8

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.