Hi! Welcome Back and Stay Tune! 33 murid terperangkap banjir di asrama sekolah berjaya diselamatkan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

33 murid terperangkap banjir di asrama sekolah berjaya diselamatkan

DUNGUN : Seramai 33 murid Sekolah Kebangsaan Pasir  Raja, Dungun, Terengganu berdepan detik mendebarkan selepas terperangkap di dalam banjir pada Isnin malam.

Dalam kejadian jam 10.00 malam itu seramai 17 murid lelaki dan 17 perempuan terkandas setelah asrama yang dihuni mereka ditenggelami air kira-kira dua meter.

Ketua Balai Bomba Dan Penyelamat Bandar Al Mukhtafi Billah Shah, Jaswari Awang berkata sejurus menerima panggilan pada jam 10.04 malam itu, seramai tujuh anggota dikejarkan ke lokasi kejadian.

"Pihak kami turut menyelamatkan enam guru, dua pengawal keselamatan serta dua ahli jawatankuasa persatuan ibu bapa dan guru sekolah tersebut," katanya ketika dihubungi, di sini, malam tadi.

Katanya, ketika pasukan bomba berkenaan tiba di sekolah berkenaan, kesemua mangsa, termasuk murid yang berusia tujuh hingga 12 tahun itu berada dalam satu kumpulan di asrama.

Beliau berkata, pihaknya berdepan kesukaran untuk tiba ke sekolah itu berikutan cuaca gelap, manakala  laluan ke lokasi pula dipenuhi dengan kayu yang tenggelam akibat banjir .

Kesemua mangsa berjaya dibawa keluar pada 11.36 malam dan dipindahkan ke Pusat Pemindahan Banjir Dewan Sivik Pasir Raja.



Sumber 33 murid terperangkap banjir di asrama sekolah berjaya diselamatkan

✍ Sumber Pautan : ☕ Trending Now

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2C5zw81

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.