Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 Perkara Menarik Pada Samsung Galaxy S9 Dan S9+ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 Perkara Menarik Pada Samsung Galaxy S9 Dan S9+

Sudah hampir seminggu Samsung Galaxy S9 dan S9+ dilancarkan di MWC. Peranti ini meneruskan rekaan Infinity Display S8 tahun lalu dengan beberapa penambahbaikan. Pra-tempahan untuk Galaxy S9 dibuka di Malaysia. Persoalannya apakah perbezaannya dengan Galaxy S8 sehingga boleh membuatkannya lebih berbaloi dimiliki? Berikut ialah lima perkara yang menarik pada peranti ini. Tetapi sebelum ini anda boleh membaca senarai 5 perkara yang merisaukan kami mengenai Galaxy S9 dan S9+ terlebih dahulu,

Baca – 5 Perkara Yang Merisaukan Mengenai Samsung Galaxy S9 dan S9+

1.Rekaan Yang Lebih Tahan Lasak

Rekaan yang boleh dikatakan 75% kaca pada peranti ini pastinya menakutkan bagi mereka yang berjari mentega. Kerana panel kaca yang besar, peranti ini amat licin untuk dipegang. Peranti ulasan yang kami terima mengalami retakan pada panel belakang apabila terjatuh dari meja. Semua gara-gara gegaran deringan telefon. Pendek kata panel kaca yang licin dengan permukaan kaca yang besar ialah kombinasi yang menimbulkan rasa seriau jika peranti tidak berkerangka tahan lasak.

Pada Galaxy S9 dan S9+, kerisauan ini sedikit terubat dengan penggunaan kaca Gorilla 5 yang 20% lebih tebal di bahagian hadapan berbanding tahun lalu. Kerangka peranti juga 0.2 mm lebih tebal menggunakan aluminium AL7003 yang lebih tahan lasak. Menurut Samsung kerangka baru ini lebih tahan lentur berbanding yang digunakan pada S8.

Hasilnya ialah Galaxy S9 dan S9+ adalah sekitar 0.5 mm lebih tebal berbanding kedua-dua model S8. Sungguhpun begitu kami masih merasakan anda perlu membeli kerangka apabila menggunakan peranti yang mempunyai permukaan kaca yang luas sebagai insuran keselamatan.

2.Telefon Pintar Dengan Pakej Fungsi-Fungsi Tambahan Yang Hampir Sempurna

Lima tahun yang lalu telefon pintar hanya perlu mempunyai kamera yang baik, pemproses paling berkuasa dan storan serta RAM yang besar untuk layak dikategorikan sebagai peranti utama. Kini untuk melayakkan diri sebagai peranti utama, pelbagai fungsi lain perlu disertakan.

Samsung Galaxy S9 dan S9+ kedua-duanya menawarkan kemampuan kalis air IP68, mod desktop, imbasan anak mata, pengimbas cap jari,m pengesan nadi, sokongan VR, skrin HDR, sokongan kad mikro-SD, dwi SIM, pembesar suara stereo, pengecasan tanpa wayar, NFC, Bluetooth 5.0, pengecasan pantas dan bicu audio.

Banyak peranti-peranti utama lain sudah tidak menawarkan bicu audio. Masih ada juga yang masih belum kalis air. Harga jualan Galaxy S9 bermula dari RM 3299. Sekilas pandang nampak mahal tetapi kepelbagaian fungsi-fungsi tambahan yang berjaya disumbat pada peranti ini memastikan ia terasa seperti berbaloi untuk dimiliki.

Tidak melampau untuk mengatakan lebih banyak fungsi boleh dinikmati pengguna S9 dengan setiap ringgit yang dibelanjakan berbanding iPhone X.

3.Kamera Dengan Bukaan Boleh Ubah Dan Zoom Optikal

Tahun demi tahun kemampuan kamera telefon pintar semakin meningkat. Dalam kebanyakan situasi, kamera telefon pintar kelas utama boleh memenuhi 90% keperluan harian kami sebagai wartawan teknologi. Tahun lalu Galaxy S8 mempunyai antara kamera terbaik. Kali ini kemampuan kamera telah dipertingkatkan sehingga dinobatkan kamera terbaik oleh DXOMark.

Sistem kamera boleh ubah mengubah nilai bukaan dari f/1.5 ke f/2.4 mengikut pencahayaan sekeliling secara automatik. Ini menjanjikan kemampuan mengambil gambar yang baik walaupun di dalam situasi yang gelap. Perisian kamera juga dipertingkatkan bagi mengurangkan noise pada gambar.

Pada Galaxy S9+ pula, terdapat sokongan zoom optikal 2X buat pertama kali untuk peranti Galaxy S menerusi penggunaan dwi-kamera. Ini meletakkannya setanding dengan peranti-peranti utama yang yang telah menawarkan fungsi ini sejak dua tahun yang lalu. Fungsi Live Focus juga hadir sekali dengan penggunaan dwi-kamera

4. Perisian Kamera Yang Dipertingkatkan Dengan Rakaman 4K 60 Dan Gerak Perlahan 960FPS

Perkakasan kamera yang baik tidak bermakna tanpa perisian yang baik. Ini ialah masalah yang sering kami temui pada peranti Sony. Pada Galaxy S9 terdapat pelbagai fungsi baru pada perisian yang memudahkan operasi kamera. Sebagai contoh kini terdapat sokongan rakaman video pada tetapan tertinggi 4K 60FPS. Aksi gerak perlahan kini boleh mencecah 720p 960FPS atau 1080P 240FPS.

Menarik mengenai mod gerak perlahan S9 ialah terdapat sistem rakaman gerak perlahan automatik. Apabila subjek memasuki bingkai berbentuk empat segi yang ditetapkan pengguna, rakaman gerak perlahan akan diaktifkan. Ia akan dihentikan apabila subjek keluar dari kotak yang sama.

Pada Galaxy S9+ pula, mod bokeh kini mempunyai fungsi baru Bokeh Filter. Bentuk sumber cahaya di dalam mod bokeh boleh diubah mengikut beberapa penuras yang telah ditetapkan. Bokeh yang terhasil kelihatan lebih artistik menggunakan mod ini.

5. Audio Stereo Dengan Dolby Atmos

Antara kekurangan Galaxy S8 ialah tiada sokongan pembesar suara stereo. Ia kekurangan yang ketara kerana sistem pembesar suara stereo telah diperkenalkan oleh HTC One M7 sejak 2013. Penantian selama lima tahun untuk fungsi ini berakhir dengan Galaxy S9. Pembesar suara yang digunakan ditala oleh AKG untuk kualiti audio terbaik serta mempunyai sokongan Dolby Atmos. Rungutan pengguna selama bertahun lamanya akhirnya didengari Samsung.


Bagaimana pula dengan pembaca Amanz? Adakah kesemua fungsi menarik di atas cukup untuk membuatkan anda mahu membeli Samsung Galaxy S9 dan S9+. Apakah fungsi menarik yang anda rasa lebih layak diletakkan di dalam artikel ini?



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Fi9mUA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.