Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ketua Umno: Kita Akan Memakai Baju Pagoda Jika Bukan Kerana Sumbangan Politik - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ketua Umno: Kita Akan Memakai Baju Pagoda Jika Bukan Kerana Sumbangan Politik






(FMT) - Ketua Umno Pulau Pinang Zainal Abidin Osman memberitahu DAP untuk menjelaskan mengenai dana yang didakwa diterima dari jutawan Robert Kuok kerana semua parti politik memerlukan sumbangan untuk bertahan.

Zainal berkata ia mengecewakan bahawa banyak pemimpin pembangkang dan penyokongnya kekal berdiam diri mengenai sumbangan politik yang diterima tetapi akan mengkritik parti-parti BN dengan lantang apabila mereka menerima sumbangan.

"Pada pilihan raya umum ke-13, BN, di bawah perdana menteri kita, menerima dana untuk membiayai parti Umno kita... beberapa berbilion telah diterima...

"Apabila Umno menerima derma, banyak yang tidak berhenti-henti lantang bersuara mengenainya, dari tahun 2013 hingga kini.

"Sudah lima tahun berlalu dan (pembangkang) masih bercakap tentang sumbangan itu.

"Tetapi apabila orang lain atau mungkin Kuok mahu memberikan sumbangan, tiada siapa yang bersuara mengenainya.

"Ini tidak boleh diterima," kata Zainal kepada pemberita di Bayan Lepas hari ini.

Pemimpin-pemimpin DAP Lim Guan Eng dan Lim Kit Siang menafikan bahawa parti itu menerima sebarang wang dari Kuok.

Blogger Raja Petra Kamarudin baru-baru ini mendakwa Kuok telah menyalurkan dana kepada DAP menerusi anak saudaranya, James. Walau bagaimanapun, James menafikan ini.

Raja Petra juga mendakwa Kuok mempunyai agenda untuk menggantikan kepimpinan Malaysia dengan DAP supaya orang Cina boleh berkuasa.

Zainal berkata semua parti politik memerlukan sumbangan memandangkan pilihan raya semakin dekat.

Beliau berkata wang itu adalah untuk jentera pilihan raya, yang dalam kes Umno termasuk lebih 200,000 ahli di 21,000 cawangan di seluruh negara.

"Ini tidak termasuk parti-parti komponen BN kita, seperti Gerakan, MCA, MIC, PPP dan rakan-rakan BN ... jadi jumlah itu boleh meningkat kepada lebih sejuta orang.

"Kepada pembangkang, sila berfikir secara rasional dan logik dan tidak menentang semata-mata untuk menentang.

"Sekiranya kita tidak mempunyai sumbangan, kita mungkin hanya memakai baju Pagoda putih dan mengibarkan bendera tanpa logo parti untuk menjimatkan wang," katanya.

Terdahulu, Zainal, yang merupakan ketua Majlis Tindakan Persekutuan Pulau Pinang, merasmikan jalan yang dinaik taraf yang menghubungkan lapangan terbang ke Teluk Kumbar di bahagian tenggara Pulau Pinang.

Jalan raya empat lorong sejauh 3km itu bernilai RM207.7 juta dan dibina oleh Jabatan Kerja Raya Persekutuan.

Jalan baru itu, yang disempurnakan pada 23 Disember, mengambil masa tiga tahun untuk dibina. Ia akan memudahkan akses ke jambatan kedua dan mengurangkan masa perjalanan dari 30 minit kepada 10 minit semasa waktu puncak.



Link asal artikel:
http://www.malaysia-today.net/2018/02/27/umno-chief-we-will-be-in-pagoda-t-shirts-if-not-for-political-donations/

✍ Sumber Pautan : ☕ KAKI PALU

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2CXkeSz

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.