Hi! Welcome Back and Stay Tune! PPBM bubar bukti pemimpin ghairah bertanding - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

PPBM bubar bukti pemimpin ghairah bertanding

Sebahagiah ahli PPBM pada Perhimpunan Agung Tahunan di Shah Alam, 30 Disember 2017. ― Foto oleh Azneal IshakSebahagiah ahli PPBM pada Perhimpunan Agung Tahunan di Shah Alam, 30 Disember 2017. ― Foto oleh Azneal IshakALOR SETAR, 6 April — Pembubaran sementara Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) membuktikan kelemahan pemimpin parti itu yang terlalu ghairah untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Menteri besar Kedah, Datuk Seri Ahmad Bashah Md Hanipah berkata keghairahan itu menyebabkan pemimpin PPBM gagal mematuhi syarat-syarat yang telah ditetapkan RoS yang telah termaktub sejak sekian lama.

Justeru, beliau berkata pengerusi parti itu, Tun Dr Mahathir Mohamad tidak sepatutnya menyalahkan RoS dan mempertikaikan keputusan jabatan itu memandangkan bekas perdana menteri selama 22 tahun itu lebih arif mengenai hal-hal berkaitan peraturan dan perlembagaan parti.

“Itu hak RoS untuk menggantung dan menolak mana-mana parti yang tidak memenuhi syarat pendaftaran,” katanya ketika diminta mengulas pengumuman pembubaran sementara PPBM oleh RoS berdasarkan notis mengikut Seksyen 14(5) Akta Pertubuhan 1966, berkuat kuasa hari ini.

Di TEMERLOH, Anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Mohd Sharkar Shamsudin mendakwa pembubaran sementara itu sememangnya sudah dirancang oleh Dr Mahathir supaya parti itu dapat menagih simpati rakyat pada PRU14.

Beliau berkata Dr Mahathir merupakan seorang pakar strategi dan pandai menggunakan pendekatan ‘reverse pyschology’ untuk meraih sokongan.

Menurutnya, sekiranya PPBM menghantar segala dokumen yang diperlukan kepada RoS akan mendedahkan segala kepincangan dalam parti itu yang tidak mempunyai ahli di peringkat cawangan.

“Mungkin mereka hendak menutup segala kelemahan tidak mempunyai ahli di peringkat cawangan atau bahagian tetapi dalam masa yang sama tetap ingin mendominasi pakatan pembangkang,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Minggu Sains Negara peringkat negeri Pahang di Dewan Tun Razak, di sini, hari ini

Di PASIR SALAK, anggota Majlis Tertinggi Umno, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman, berkata parti itu tidak sepatutnya menunding jaring kepada mana-mana pihak terutama kerajaan Barisan Nasional (BN).

Beliau berkata pembubaran sementara itu disebabkan terdapat bantahan dan aduan daripada anggota parti itu sendiri yang tidak berpuas hati dengan kepimpinan tertinggi parti berkenaan.

“PPBM marahkan BN dan RoS apabila (parti) dibubarkan... mereka parti kucar-kacir, tak ada minit mesyuarat agung dan penyata kewangan, pemimpin parti meuar-uarkan parti mereka hebat rupanya ‘rumah mereka berselerak dan berterabur’.

“PPBM sejak penubuhannya memang sudah nampak parti bunga itu akan menjadi layu dan tidak boleh berkembang,” katanya.

Tajuddin, yang juga timbalan menteri pertanian dan industri asas tani, berkata demikian kepada pemberita selepas menyampaikan surat tawaran Rancangan Perkampungan Tersusun (RPT) dan Rancangan Pertanian Berkelompok (RPB) Sungai Ranggam, di sini. — Bernama



Sumber PPBM bubar bukti pemimpin ghairah bertanding

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2GG0YLZ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.