Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mayat bayi dengan mulut disumbat tisu ditemui di tandas pesawat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mayat bayi dengan mulut disumbat tisu ditemui di tandas pesawat

 26 Jul   2018  

https: img.okeinfo.net content 2018 07 26 18 1927630 mayat-bayi-dengan-mulut-disumpal-tisu-ditemukan-di-toilet-pesawat-airasia-UvNxUjyENY.jpg  
Foto: Reuters.

NEW DELHI – Awak kabin AirAsia menemui mayat bayi terbalut tisu di tandas pesawat ketika melakukan pemeriksaan rutin. Bayi itu ditemui dengan mulut disumbat tisu setelah pesawat tersebut mendarat di New Delhi, India pada Rabu, 25 Julai. 

Polis  segera dipanggil menyusul penemuan ini, dan hasil pemeriksaan perubatan mengungkap bahwa bayi malang itu meninggal ketika dilahirkan di dalam pesawat. Seorang atlet taekwondo berusia 19 tahun yang ditemani pelatihnya mengaku bahwa mayat bayi itu adalah bayinya.

“Bayi yang baru lahir ditemui tidak bernyawa dan ditinggalkan di salah satu tandas ketika pesawat sedang dipersiapkan untuk pendaratan. Polis Delhi diberitahu dan seorang doktor dari pasukan perubatan di Lapangan Terbang Internasional Delhi menegaskan bahwa bayi itu dilahirkan di dalam pesawat, ” demikian pernyataan dari AirAsia, sebagaimana dilansir IBTimes, Khamis (26/7/2018).

"Seorang suspek telah ditahan oleh polis  untuk penyiasatan lebih lanjut. Suspek diidentifikasi dari interogasi semua penumpang wanita di pesawat." 

Menurut seorang pegawai polis  senior, suspek diyakini telah menaiki pesawat dari Guwahati di Assam dan tampaknya masih di bawah umur. Penyiasatan sedang dijalankan untuk melihat apakah kes ini adalah kes gugur paksa. 

Pelatihnya, yang seharusnya menemani perempuan itu untuk bertanding dalam turnamen di Korea Utara, mengatakan kepada polis  bahwa dia tidak menyedari kehamilan atletnya. Perempuan itu juga tidak mengungkapkan kondisinya dalam dokumen yang diisi untuk bepergian dalam penerbangan.

"Masalah ini telah dilaporkan kepada DGCA (Direktorat Jenderal Penerbangan Awam ) dan staf pesawat penerbangan tersebut melayani para penumpang lain dan bekerja sama dengan Polis Delhi. Kami akan membantu dalam penyelidikan dan bekerja sama dengan semua instansi terkait," kata AirAsia. 

"AirAsia India ingin meminta maaf kepada semua tetamu yang mengalami gangguan dalam jadual penerbangan mereka," tambah pernyataan itu. 

- Okezone


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2uSkl0A

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.