Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bantah jenayah kamera pengintai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bantah jenayah kamera pengintai

Bantah jenayah kamera pengintai
Kumpulan protes tersebut berhimpun sambil melaungkan slogan 'Korea Selatan: Negara kamera pengintai' di tengah ibu negara, semalam.
SEOUL - KOREA SELATAN. Puluhan ribu wanita di Korea Selatan yang sebelum ini menyokong gerakan #MeToo yang menentang gangguan seksual menyertai perhimpunan mega di ibu negara, semalam sebagai membantah penggunaan kamera pengintai ke atas mereka dan menuntut hukuman lebih tegas dikenakan ke atas penyumbaleweng.

Tunjuk perasaan terbaharu itu diadakan selepas beberapa lelaki tidak bertanggungjawab ditangkap 'curi rakam' wanita di sekolah, pejabat, kereta api malah di tandas.

"Tandas wanita di negara ini dicemari kamera pengintai! Tolong ambil tindakan terhadap jenayah ini," laung kumpulan protes tersebut ketika mereka berhimpun di Plaza Gwanghwamun.

Menurut penganjur, kira-kira 70,000 menyertai perhimpunan tersebut tanpa menghiraukan gelombang panas yang melanda negara itu dengan suhu mencecah 37 darjah celsius.

Difahamkan, jumlah jenayah kamera pengintai yang dilaporkan kepada polis meningkat daripada 1,100 pada 2010 kepada 6,500 pada 2017 yang mana pesalahnya turut terdiri daripada golongan profesional termasuk profesor di kolej. - AFP



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2M5k4RA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.