Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Akan Tamatkan API Android Beam – Tiada Lagi Pemindahan Fail Melalui NFC - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Akan Tamatkan API Android Beam – Tiada Lagi Pemindahan Fail Melalui NFC

Android Beam adalah satu fungsi pemindahan fail dari satu peranti ke peranti lain menggunakan NFC. Fungsi ini mula diperkenalkan pada Android 4.1 Jelly Bean melalui API Android Beam android.software.nfc.beam. Cara pemindahan ini unik, pengguna hanya perlu sentuh kedua-dua peranti antara satu sama lain untuk memulakan pemindahan data. Tetapi prosesnya hanya pantas jika memindahkan fail yang saiznya kecil.

Terkini, dalam Android akan datang – Google akan ‘memagar‘ API Android Beam android.software.nfc.beam ini. Ini kerana, dengan teknologi sekarang – pemindahan fail seperti menggunakan Files Go, ShareIt, Mi Drop atau AirDrop adalah lebih efisen dan pantas. API android.software.nfc.beam ini akan kekal dalam sumber kod Android – tetapi dalam Android akan datang – mungkin Android Q, fungsi ini tidak akan disertakan. Fungsi ini hanya akan wujud jika pengeluar peranti ingin sertakannya.

Ini jelas sekali, Google hanya ingin menggunakan NFC untuk tujuan tambatan ke aksesori audio dan/atau untuk tujuan pembayaran nirtunai Google Pay.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2EAjhUv

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.