Hi! Welcome Back and Stay Tune! 17 Tips & Tricks yang akan mengubah cara anda menggunakan Gmail - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

17 Tips & Tricks yang akan mengubah cara anda menggunakan Gmail


Sejak ia dimulakan satu dekad yang lalu, Gmail telah menjadi tidak hanya satu lagi program e-mel, tetapi kuasa budaya. Ia adalah perkhidmatan e-mel yang terbesar di dunia, dan ia telah menetapkan standard pengguna  terutama dari segi kemudahan penggunaan dan saiz peti masuk.

Tetapi itu tidak bermakna ia tidak boleh menjadi lebih baik.

Sekumpulan aplikasi dan plug-ins terapung di internet boleh membuat pengalaman anda menggunakan Gmail banyak lagi menyeronokkan. Dengan pautan add-ons, anda boleh melihat siapa yang menjejaki e-mel anda, secara automatik tahu segala-galanya tentang orang-orang yang e-mel anda, dan menghantar e-mel sendiri destructing. Anda boleh memanfaatkan kuasa GIF dan juga menggunakan Gmail seperti yang anda WhatsApp.

Ini 17 aplikasi, teknik dan plug-in boleh membantu anda berdua menyelaraskan masa Gmail anda dan melakukan perkara-perkara yang anda tidak tahu itu mungkin. Dan pengiktirafan khas untuk produk Hunt, yang telah dipaparkan banyak produk-produk ini. Teruskan membaca untuk menjadi pro Gmail:



Pahami mana laman di web menjual alamat e-mel anda kepada pengguna lain dengan menambah "+" dan perkataan tertentu yang berkaitan dengan perkhidmatan baru untuk pendaftaran.

Pendaftaran untuk perkhidmatan baru? Gmail mengiktiraf tanda + ,jadi sekarang  anda boleh membuat versi alternatif e-mel anda dan memantau jika anda mula menerima spam ke alamat baru (ia akan masih pergi ke peti masuk Gmail utama anda.) Jadi, jika e-mel anda biasanya nathan @ gmail.com, anda boleh mendaftar untuk Hulu dengan nathan+hulu@gmail.com dan memerhatikan peti masuk Gmail anda yang biasa untuk mel spam dihantar ke alamat alternatif tersebut. Maka anda tahu yang yang menjual maklumat hubungan anda kepada pengguna lain.

Seperti seorang silap mata yang bekerja sebanyak mana yang anda mahu, jadi anda boleh menambah tanda + dengan perkataan tertentu untuk mewujudkan silih terhingga semua pergi ke peti masuk Gmail utama anda.



Sortd menukar Gmail anda ke dalam satu set senarai keagunaan anda.

Sortd ialah aplikasi bijak bagi Gmail untuk mengubah peti masuk anda ke dalam satu set senarai yang anda boleh sesuaikan untuk memenuhi kehendak aliran kerja anda. Anda boleh menukar nama-nama senarai, menambah seberapa banyak yang anda kehendaki, dan menyusun semula mengikut kesukaan anda. 


Ugly E-mel memberitahu anda e-mel anda sedang dikesan sebelum anda membukanya!

Anda mungkin tidak tahu, tetapi kini terdapat alat e-mel berkembar yang menjadikannya mudah bagi orang ramai untuk melihat apabila anda membuka e-mel, apa yang anda klik, dan di mana anda berada. Untuk melawan ini, Ugly Email Chrome lanjutan (atas Firefox tidak lama lagi) memberitahu tanda apabila e-mel anda di Gmail sedang dikesan. Yang istimewanya ia mula bekerja sebelum anda klik apa-apa. Setelah Ugly Email dipasang, simbol mata kecil kecil muncul di sebelah mana-mana e-mel dalam peti masuk anda yang sedang dikesan.



FullContact menunjukkan semua maklumat yang anda perlu tahu tentang sesiapa sahaja yang memberi e-mel kepada anda

Chrome lanjutan  membolehkan anda melihat profil sosial dan tajuk kerja semua orang yang menghantar anda e-mel. Anda boleh membaca tweet mereka, lihat gambar Instagram mereka, dan menyemak mengimbas serta mengemaskini Facebook mereka. Anda juga boleh mendapatkan maklumat terperinci mengenai organisasi mereka - seperti lokasi, saiz, dan demografi.


Mixmax membolehkan anda membuat template satu klik dan pemilihan, dan ia membantu anda dengan mudah menjadualkan mesyuarat

Mixmax adalah  Chrome lanjutan yang penuh dengan pelbagai guna. Ia memudahkan anda menjadualkan mesyuarat dengan membiarkan orang memilih dalam e-mel itu sendiri dan menjejaki apabila seseorang telah membuka mesej supaya anda tahu bila untuk mencelah mereka. Ia juga menjimatkan masa anda dengan keupayaan kedua e-mel supaya dijadualkan untuk dihantar semula dan membuat template e-mel satu klik.


Mailburn menukar Gmail anda ke dalam WhatsApp apabila anda mendaftar pada telefon anda.

Aplikasi iPhone ini secara automatik menunjukkan cara perbualan Gmail dengan orang sebenar sahaja. Secara Teori ia adalah menjaga perkara seperti surat berita apabila anda berada di komputer anda tetapi anda tidak mahu ketinggalan e-mel daripada orang yang sebenar apabila anda berada di mana2 sahaja. Dalam aplikasi ini, anda melihat perbualan sebagai sembang seperti di WhatsApp, tanpa perkara-perkara seperti "Show memetik teks."


Unsubscriber menjadikannya mudah untuk berhenti melanggan surat berita dan spam

Unsubscriber untuk Gmail adalah sebuah aplikasi iPhone dengan satu tempat mudah : mudah yang membolehkan anda untuk berhenti melanggan daripada senarai mel dan berita. Hanya leret ke kiri untuk berhenti melanggan, atau leret ke kanan untuk mengekalkan langganan anda. Kemudian anda boleh memadam e-mel yang tidak dilanggan dengan paip tunggal.



MailTrack.io menunjukkan kepada anda apabila seseorang telah membaca mesej anda - walaupun dalam e-mel kumpulan.

MailTrack.io adalah Chrome  lanjutan yang membolehkan anda tahu kedua-dua apabila e-mel anda telah dihantar (dengan satu tanda semak), dan apabila ia telah dibuka (dengan dua tanda cek). Bukan itu sahaja, tetapi MailTrack.io boleh memberitahu anda apabila seseorang telah membaca e-mel anda walaupun e-mel itu sendiri telah dihantar ke berbilang penerima. Dan bagi mereka yang ingin pemberitahuan masa sebenar, MailTrack.io mempunyai pilihan untuk mempunyai makluman desktop pop-up apabila seseorang membuka salah satu daripada e-mel anda.



Snapmail menghantar e-mel memusnah sendiri untuk anda.

Snapmail adalah  Chrome lanjutan yang menambahkan butang di sebelah Gmail "hantar" butang ini boleh anda gunakan untuk menghantar mesej memusnah sendiri. butang menyulitkan mesej anda dan hanya menghantar seseorang pautan kepadanya. Apabila penerima anda mengikuti pautan kepada mesej, Snapmail memberitahu orang itu bahawa ia akan menghapuskan diri dalam 60 saat. Buat masa ini, Snapmail cuma menyukarkan kandungan teks sahaja.


Gmail luar talian adalah seperti apa yang ia apa yang disebut.

Gmail Luar Talian membolehkan anda bekerja di Gmail walaupun anda tidak mempunyai sambungan internet. Ini amat  berguna apabila sambungan anda terputus-putus atau anda tidak mahu membazirkan data anda dengan tethering telefon anda, tetapi masih mahu merangka beberapa e-mel.


Giphy untuk Gmail membawa keajaiban GIFkepada e-mel anda

Giphy, syarikat perdana GIF-carian di dunia, Chrome lanjutan dengan meletakkan kuasa GIF terus ke Gmail anda. Jika anda memasang sambungan, ikon pelangi Giphy akan muncul berhampiran ikon format biasa anda. Dan butang ini akan membolehkan anda memasukkan GIF ke dalam e-mel anda ke kandungan epmel anda. 


Dropbox untuk Gmail menjimatkan ruang dan sakit kepala anda dengan mengintegrasikan Dropbox anda dengan e-mel anda

Sortd ialah aplikasi yang bijak bagi Gmail yang mengubah peti masuk anda ke dalam satu set senarai yang anda boleh sesuaikan untuk memenuhi aliran kerja anda. Anda boleh menukar nama-nama senarai, menambah seberapa banyak yang anda kehendaki, dan menyusun semula mereka sesuka hati. Sortd dibina dengan mengheret dan menjatuhkan, dan tanda peti masuk anda dengan memenuhi keperluan anda supaya lebih mudah.


schedules Boomerang bukan sahaja e-mel, tetapi juga tindakan susulan

Boomerang adalah plug-in yang bekerja dengan Chrome, Firefox, dan Safari. Ia mempunyai banyak tidbits yang besar, tetapi yang paling berguna ialah keupayaan untuk "dihantar kemudian." Anda hanya menulis mesej seperti biasa dan kemudian menggunakan sama ada memetik kalendar atau kotak teks ( "Isnin depan") untuk menjadualkan bila ia akan dihantar. Anda juga boleh menetapkan peringatan kepada diri sendiri bila untuk susulan.



Carian Big Mail untuk semua e-mel yang besar yang menggunakan ruang dan memadamkanya.

Jika anda mendapati kekurangan ruang dalam Gmail anda, ia mungkin kerana anda telah mempunyai banyak e-mel dengan lampiran besar cluttering peti masuk anda. Carian Big Mail merupakan satu program yang mengimbas akaun anda dan membantu anda mencari fail terbesar dalam peti masuk anda. Kemudian ia membantu anda memadamnya. 


WiseStamp mencipta tandatangan hebat untuk e-mel anda

WiseStamp adalah Chrome lanjutan yang membantu anda menyesuaikan tandatangan anda. Anda boleh memilih fon, saiz, warna dan imej - tetapi anda juga boleh menambah unsur-unsur yang lebih eksotik, seperti RSS feed, dan perkhidmatan sosial seperti Facebook, Twitter, dan LinkedIn.



Menghantar dari Gmail dan memastikan Gmail sentiasa lalai.

Chrome Lanjutan adalah untuk sesiapa sahaja yang pernah merasa kecewa selepas mengklik pada ikon e-mel dalam talian sahaja pada kleni Apple mel pop up. Dengan Menghantar dari Gmail, ini tidak akan berlaku lagi. Ia menjadikan tetingkap Karangan dalam Gmail muncul setiap kali anda klik alamat e-mel di mana-mana halaman web.


GrexIt mencipta kongsi label Gmail dan nota.

GrexIt adalah Chrome lanjutan yang bekerjasama dengan rakan sekerja, atau sesiapa sahaja yang anda bekerja untuk sesuatu projek. Dengan label kongsi, jika anda menambah label kepada mana-mana perbualan e-mel dalam peti masuk anda, ia muncul dalam peti masuk rakan-rakan anda dengan label yang dilampirkan. Ia amat baik untuk berkongsi e-mel dan mengesan yang mempunyai yang tugasan.


Sumber : Gmail.com





No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.