Hi! Welcome Back and Stay Tune! TMJ: Sistem pendidikan lemah, mudah kawal orang bodoh - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

TMJ: Sistem pendidikan lemah, mudah kawal orang bodoh

Tunku-Ismail-Sultan-IbrahimPETALING JAYA: Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim berkata seorang individu pernah memberitahu kepadanya taraf pelajaran di negara ini tidak boleh dipertingkatkan bagi memudahkan proses meraih undi dan mengawal pemikiran orang bodoh.

“Saya pernah mempersoalkan kepada seseorang individu (tidak menyebut nama individu tersebut) kenapa kita tidak boleh meningkatkan lagi taraf pelajaran, beliau menyatakan kepada saya kerana ada dua fakta.

“Fakta pertama untuk mendapatkan undi dan kedua adalah lebih mudah untuk mengawal pemikiran orang yang bodoh dan tanpa berpelajaran,” katanya dalam satu wawancara yang dimuat naik di Facebook Johor Southern Tigers.

Sehubungan itu, katanya pendidikan amat ditekankan kepada rakyat Johor supaya mereka tidak mudah dipermainkan oleh sistem yang memutarbelitkan perkara sebenar.

“Itulah sebabnya saya lebih memberi keutamaan kepada rakyat Johor dalam hal pelajaran kerana saya tidak mahu rakyat saya mudah dipermainkan oleh sistem yang memutarbelitkan perkara sebenar serta mengalih perhatian isu besar daripada rakyat,” katanya.

Tunku Ismail atau mesra digelar TMJ berkata terdapat laman di media sosial diupah sesetengah organisasi yang mempunyai kuasa supaya melaga-lagakan rakyat bagi mengalihkan perhatian daripada isu lebih besar dalam negara.

Katanya, tindakan itu membolehkan orang dan organisasi tertentu melaksanakan misi mereka tanpa disedari.

“Rakyat kena pandai menilai sendiri. Saya bertuah dengan kedudukan saya ini, saya dapat melihat dan mendengar dengan mata dan telinga saya sendiri tentang apa yang dirancang orang besar dan organisasi yang tidak akan dapat diketahui rakyat di luar sana,” katanya.





Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/1RDOelQ

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.