Hi! Welcome Back and Stay Tune! Cénangau - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Cénangau

Cénangau


Video Husam dedah 'hint' untuk mudahkan SPRM siasat skandal balak ecxo kelantan (video)

Posted: 19 May 2016 05:30 PM PDT

Dalam dialog tu juga Husam turut bagi 'hint' kepada SPRM untuk mudahkan SPRM siasat 'skandal balak Exco Kelantan', cuma masalahnya adakah SPRM akan siasat sedangkan dah ada laporan berkenaan skandal balak Kelantan sebelum ni tapi tak nampak tindakan lanjut dari SPRM

Husam dedah 'hint' untuk SPRM siasat skandal balak ecxo kelantan
Sahabat aku blogger Greenbox dalam posting dia yang bertajuk "Husam: Dedah Penyelewengan K'jaan Kelantan Tanggungjawabnya Sebagai ADUN" tulis:
Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa menyatakan kedudukannya sebagai ADUN, menjadi kewajipannya untuk menegur supaya kerajaan Kelantan berjalan mengikut ajaran Islam, jika tidak beliau menyatakan beliau akan dipertanggungjawabkan nanti di Padang Masyar.

Katanya lagi, apa yang beliau tegur ialah perkara yang salah seperti siri penyelewengan Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) seperti yang didedahkan oleh Laporan Audit dalam program Dialog Bersama Husam Musa di sini, kelmarin.?

Pendedahan lain termasuklah penjualan aset Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) di bawah nilai harga pasaran. Sehingga hari ini tiada penafian. - Greenbox.
Artikel penuh »

'Lebih rela menjadi tunggangan lembu UMNO daripada tunggangan babi DAP' - Hj Hadi

Posted: 19 May 2016 06:31 AM PDT

Tapi bila difikir balik, memang tak mustahil benar tuduhan Guan Eng tu. Macam pepatah melayu, "Kalau takdak angin masakan pokok bergoyang". Malah keadaannya lebih tepat macam satu lagi pepatah melayu, "Guru kencing berdiri, murid kencing berlari."

Bernama dalam berita bertajuk "Lim minta Hadi jelaskan laporan kata-kata kesat daripada PAS" melaporkan:
Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng hari ini menggesa Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya membuat pengesahan mengenai laporan kata-kata kesat yang dikeluarkan PAS terhadap DAP.

Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang berkata Abdul Hadi perlu membuat pengesahan untuk membersihkan namanya jika perkara itu tidak benar seperti yang dilaporkan dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris.

"Sekiranya perkara itu benar, ia dilihat tidak adil bukan sahaja terhadap DAP malah kepada orang bukan Islam. - Bernama.
Artikel penuh »

Baiah letak jawatan wakil rakyat: Husam bersetuju tapi dengan satu syarat

Posted: 18 May 2016 10:01 PM PDT

"Rombak undang-undang tu saya akan letak jawatan, takdak masalah. Tapi kalau dia tak rombak saya tunggulah pasal kalau saya letak jawatan saya tak boleh bertanding lawan Dato Taki di parlimen Kota Bharu, itu msalah saya." 

MalaysiaDateline dalam berita bertajuk "Baiah sudah terbatal selepas Pas berubah, kata Husam Musa" melaporkan:
Bekas naib presiden Pas, Datuk Husam Musa menyifatkan baiah yang dibuat oleh beliau dan lain-lain dengan Pas sudah terbatal selepas Pas berubah.

Katanya, Pas sekarang sudah mengkhianati apa yang dahulunya telah dipersetujui.

Husam berkata demikian dalam dialog bersama beliau di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur malam ini. - MalaysiaDateline.
Artikel penuh »


from BLOG - BLOG PRO POLITIK http://ift.tt/1Rcfckk
Berita Politik Tempatan Gidei-Giyen-Ginan

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.