Hi! Welcome Back and Stay Tune! (Konsep) AxonVR – Eksorangka Untuk Mengawal Permainan Realiti Maya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

(Konsep) AxonVR – Eksorangka Untuk Mengawal Permainan Realiti Maya

HTC Vive dan Oculus Rift ialah dua peranti realiti maya yang kini hanya di pasaran. Pengguna boleh menyelami dunia maya dan pada Vive boleh bergerak  di dalam dunia palsu yang dilihat. Peranti realiti maya sedia ada hanya menipu deria penglihatan dan pendengaran. Ia masih belum cukup realistik bagi pereka Axon VR yang mahukan seluruh tubuh pemain merasakan apa yang dilihat.

axonVR-eksokerangka-1

Axon VR ialah eksorangka yang dipakai bersama dengan helmet peranti realiti maya. Segala pergerakan pemakai akan diubah kepada pergerakan di dalam permainan. Terdapat sistem hidraulik yang membolehkan anda merasa seperti melompat ataupun terbang. Axon VR tidak mensasarkan kepada pengguna individu. Sebaliknya ia direka untuk kegunaan di taman tema keran kosnya yang pastinya di luar kemampuan kebanyakan pengguna. Peranti realiti maya yang merangsang lima deria ini masih lagi di peringkat konsep.





Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1VcJcn9

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.