Hi! Welcome Back and Stay Tune! Karangan Murid 11 Tahun Yang Meruntun Jiwa Gurunya Jadi Viral Di Facebook - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Karangan Murid 11 Tahun Yang Meruntun Jiwa Gurunya Jadi Viral Di Facebook

1

 

Karangan Murid 11 Tahun Yang Meruntun Jiwa Gurunya Jadi Viral Di Facebook | Kisah yang akan penulis kongsikan ini boleh dijadikan pengajaran buat sesiapa yang mengalaminya atau yang hanya dengan membaca meruntun jiwa sanubari masing-masing.

Tersentuh hati penulis apabila membaca karangan Adik Nik Nur Kamelia Nik Mohd Iruan 11 tahun dari Kampung Pulau Kapas Demit, Kubang Kerian ini.

“Saya orang miskin, saya selalu bawa duit RM1 sehari. Kalau ada kelas Fardu Ain, saya bawa RM2. Ayah saya pula kerja buat rumah batu dan ayah selalu berhutang dengan orang.

“Kalau ayah saya dapat gaji, ayah saya bayar hutang orang lain sampai saya dan keluarga tak dapat makan. Jika saya tak dapat makan, saya dan adik saya pergi cari ubi kayu. Kadang-kadang saya tak dapat makan ubi kayu, saya bagi adik. Saya tak makan pun tak mengapa,” luahnya.

Itulah bait-bait ayat yang dikarang Nik Nur Kamelia Nik Mohd Iruan semasa diminta guru bahasa Inggeris sekolahnya menulis karangan mengenai Myself pada hari kedua persekolahan minggu lepas.

The post Karangan Murid 11 Tahun Yang Meruntun Jiwa Gurunya Jadi Viral Di Facebook appeared first on Media Sensasi.





Mukah Pages membawa cerita sensasi Gidei-Giyen-Ginan!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.