Hi! Welcome Back and Stay Tune! WhatsApp Ialah Aplikasi Pemesejan Paling Popular Di Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

WhatsApp Ialah Aplikasi Pemesejan Paling Popular Di Dunia

Kewujudan aplikasi pemesejan menyebabkan ramai tidak lagi menggunakan khidmat pesanan ringkas (SMS) pada peranti mereka. Pada peranti milik kami, singkatan untuk menghantar SMS langsung tidak ada pada muka hadapan. Aplikasi pemesejan wajib dimuat turun pada peranti kerana ia lebih murah, pantas dan boleh melakukan lebih banyak perkara (termasuk melakukan panggilan telefon).

aplikasi pemesejan popular dunia negara 3Apakah aplikasi pemesejan paling popular di pasaran sekarang? Menurut data dari Similar Web, WhatsApp ialah yang paling popular dengan pegangan 55.6% jumlah pengguna. Ini diikuti pula oleh Facebook Messenger, Viber, Line dan WeChat. WhatsApp ialah aplikasi paling popular di 109 daripada 187 negara yang dikaji oleh Similar Web.

Di rantau Asia Tenggara WhatsApp menjadi pilihan nombor satu rakyat Malaysia, Singapura, Laos dan Brunei. Facebook Messenger menjadi pilihan utama penduduk Filipina dan Kemboja. Line paling popular di Thailand manakala Viber popular di Myanmar. Tidak mengejutkan BBM ialah aplikasi pemesejan paling popular di Indonesia dengan 84% peranti Android di negara ini menggunakan aplikasi ini.

aplikasi pemesejan popular dunia negara 2





Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1XUNZKT

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.