Hi! Welcome Back and Stay Tune! Memegang Peranti Ketika Di Lampu Isyarat Kini Membolehkan Anda Disaman - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Memegang Peranti Ketika Di Lampu Isyarat Kini Membolehkan Anda Disaman

Jangan memandu ketika mabuk ianya berbahaya. Jangan memandu dengan terlalu laju ingatlah orang tersayang. Ini adalah dua moto iklan kempen keselamatan jalan raya yang popular sekitar dekad 90an. Di zaman pasca milenium ini, memandu dengan peranti adalah lebih kerap berlaku dan mendatangkan risiko kemalangan yang tinggi. Pengarah Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan Trafik Persekutuan, SAC Datuk Mahamad Akhir Darus hari ini mengingatkan pengguna jalan raya memegang peranti ketika memandu akan membolehkan anda disaman.
Saman-Kereta-Polis-Peranti-2Menurut beliau memegang peranti walaupun ketika di lampu isyarat merah juga adalah salah di sisi undang-undang. Beliau dipetik menyebut “Tidak ada sebab untuk pengguna jalan raya  memegang telefon mudah alih Apabila kereta sedang memandu, pemandu perlu melihat keluar cermin hadapan dan bukannya skrin telefon pintar”.

Harus diakui masalah memandu sambil menggunakan peranti pintar ini ialah epidemik yang semakin menjadi-jadi. Kerap sekali kami melihat pemandu menggunakan peranti ketika kereta sedang bergerak. Kepada yang mencintai keselamatan dan tidak mahu disaman, silalah membeli pemegang peranti di dalam kenderaan anda. Nampaknya alasan memegang peranti untuk menggunakan Waze tidak boleh diguna pakau untuk mengelak disaman.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/29iVd6X

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.