Hi! Welcome Back and Stay Tune! Honor 8 Diperkenalkan Dengan Dwi-Kamera Belakang, Cip Kirin 950 – Harga Bermula Sekitar RM1200 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Honor 8 Diperkenalkan Dengan Dwi-Kamera Belakang, Cip Kirin 950 – Harga Bermula Sekitar RM1200

Kebanyakkan peranti Honor membawakan rekaan dan penawaran lebih kurang sama seperti peranti-peranti Huawei. Terkini, Honor telah memperkenalkan peranti terbaru mereka untuk tahun 2016, iaitu Honor 8 yang menawarkan fungsi lebih kurang menyerupai Huawei P9.

Honor 8

Honor 8 hadir dengan rekaan yang mengekalkan elemen peranti Honor lain. Ia menawarkan skrin bersaiz 5.2-inci dengan paparan HD penuh, serta dilengkapi dengan cip pemprosesan Kirin 950. Melengkapkan peranti ini adalah memori dan ruangan storan dalam pilihan 3GB RAM/32GB storan ataupun 4GB RAM/64GB storan.

Menjadi fokus pada peranti ini adalah penggunaan dwi-kamera 12-megapixel pada bahagian belakang. Honor tidak menyertakan penjenamaan Leica seumpama Huawei P9. Pada bahagian hadapan ia menyertakan kamera 8-megapixel.

Honor 8

Melengkapkan peranti ini adalah sistem operasi Android 6.0 Marshmallow yang turut hadir dengan antaramuka EMUI. Pada bahagian belakang telefon Honor 8 turut disertakan sebuah pengimbas cap jari untuk sekuriti dan kawalan tambahan seperti menatal gambar dan notifikasi.

Menjana peranti ini adalah bateri berkapasiti 3000mAh dan boleh dicas menggunakan USB Type-C. Pengguna turut boleh memperluaskan storan pada peranti ini dengan menggunakan mikro-SD.

Honor 8 dijual di China pada harga bermula 1999 Yuan (~RM1192) untuk model paling asas, dan akan mula dijual bermula minggu hadapan – 19 Julai 2016. Ia masih tidak diketahui lagi bilakah Honor Malaysia akan menawarkannya untuk pasaran tempatan.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/29t6cuu

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.