Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dijerut Di Rumahnya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dijerut Di Rumahnya

1

 

Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dijerut Di Rumahnya | pada hari Sabtu yang lepas yang bertarikh 28 Julai 2012 sekitar pukul 10.50 malam, saya telah menerima panggilan telef0n yang mengejutkan.

Panggilan tersebut datang daripada Eksekutif Pentadbiran Kanan pejabat saya iaitu Rusliza. Saya diterima ketika saya berkumpul dengan adik-beradik di kampung.

Eksekutif Pentadbiran, Nur Syaleza Jaffar telah meninggal dunia. Namun laporannya tidak jelas mengenai kematian Syaleza. Penyampai berita, Aminhayat yang menjadi jiran Syaleza ketika saya hubungi selepas itu juga tidak jelas sebab kematian itu.

2

Pelbagai spekulasi terus bermain di kepala saya selepas pelbagai matlumat yang diterima menerima khidmat pesanan ringkas (SMS), Facebook dan BBM.

Stringer kami, R0slan (Kuala Lumpur) dan Hazrey (J0h0r) masing-masing bersungguh-sungguh membantu menyalurkan matlumat terkini kepada saya.

Ketika itu rasa hati mahu sahaja pergi ke rumah Allahyarham dan H0spital Sungai Bul0h di mana jenazahnya di tempatkan. Namun saya masih berada di kampung menghadiri perjumpaan keluarga dengan adik-beradik dan tahlil arwah emak, yang diadakan setiap tiga bulan.

Roslan Salleh paling awal menghantarkan saya f0t0 termasuk keadaan bilik Allahyarham selepas kematiannya, melalui BBM.

Melihat kembali kepada gambar bilik itu, saya mengsyaki kematian Allahyarham bukan sebagaimana yang mula-mula dimaklumkan 0leh suaminya. Saya percaya ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya.

Post mortem jenazah yang sepatutnya jam 8:00 pagi akhirnya dapat dilakukan bermula kira-kira jam 12 tengah hari, selepas d0kt0r tiba jam sekitar jam 11.30 pagi.

Saya dimaklumkan kerana p0lis menyesyaki ada unsur lain yang menyebabkan kematiannya, pakar f0reksik kanan dipanggil untuk membuat bedah siasat.

Kira-kira jam 2 petang jenazah siap dibedah siasat. Jam 3 petang jenazah di bawa ke kampungnya Segamat, J0h0r. Dan di atas bantuan rakan-rakan stringer, p0lis mengiringi kereta jenazah dari t0l Sungai Bul0h ke t0l Sungai Besi serta dari t0l Segamat ke rumah Allahyarham.

Ketika saya sedang memandu kereta balik ke Kuala Lumpur, saya menerima panggilan daripada stringer Zulkifli Che Sab yang mengatakan hasil bedah siasat, kematian Allahyarham disebabkan dibunuh.

Dengan tidak semena-mena, air mata saya mengalir dan saya tidak dapat meneruskan perbualan di telef0n. Isteri saya menenangkan saya sepanjang perjalanan.

The post Pembaca Berita TV3 Dijumpai Mati Dijerut Di Rumahnya appeared first on Media Sensasi - Isu Semasa, Informasi Terkini Dan Pelik-Pelik.






Mukah Pages membawa cerita sensasi Gidei-Giyen-Ginan!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.