Hi! Welcome Back and Stay Tune! Microsoft Mula Menawarkan Perisian Desktop Melalui Windows Store - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Microsoft Mula Menawarkan Perisian Desktop Melalui Windows Store

Microsoft telah memperkenalkan kedai aplikasi tersendiri untuk komputer, dinamakan Windows Store sejak daripada Windows 8 yang lepas. Namun, ketika itu ia hanya terhad kepada aplikasi memfokuskan kepada Modern UI sahaja, dan perlu dioptimasikan sama untuk pengguna Windows RT.

Namun, kini selepas ketiadaan lagi Windows RT, pihak Microsoft turut telah membuka kepada para pembangun perisian untuk turut menerbitkan perisian desktop penuh ke Windows Store.

Walaubagaimanapun, ini tidak bermakna semua aplikasi dan perisian kegemaran anda di desktop akan hadir ke Windows Store. Ini adalah kerana Microsoft memerlukan pembangun mengubah perisian mereka dengan Desktop App Converter sebelum memuat-naiknya ke Windows Store.

Buat masa ini, sejumlah perisian telah dimuat-naik ke Windows Store, termasuk antaranya adalah PhotoScape, Evernote, MAGIX Movie Edit Pro dan beberapa yang lain.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2cz62Ws

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.