Hi! Welcome Back and Stay Tune! Apple Pernah Menguji MacBook Yang Menggunakan Pengecas Sama Seperti iPhone - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Apple Pernah Menguji MacBook Yang Menggunakan Pengecas Sama Seperti iPhone

Pada hari ini, salah satu perkara yang tidak disukai ramai adalah keperluan untuk membawa pelbagai jenis pengecas sekiranya keluar dari rumah atau pejabat. Dalam usaha berkenaan, ramai pihak telah mula mengimplementasikan penggunaan USB-C untuk pengecasan komputer riba mahupun telefon pintar. Apple sendiri pada MacBook telah mula menggunakan pengecas berasaskan kepada USB-C.

Namun, sebelum hadir dengan penggunaan tersebut, Apple diperkatakan telah menguji prototaip awal menggunakan pengecasan yang menggunakan sambungan Lightning – sama seperti pada iPhone.

Perkara ini diuji dengan harapan membolehkan pengguna Apple hanya perlu membawa satu kabel sahaja untuk pengecasan pelbagai produk mereka. Namun, akhirnya, Apple dilihat memilih USB-C untuk kabel pengecasan yang menjadi piawaian utama pelbagai pihak.

Selain daripada pengecasan, ia diperkatakan Apple turut pernah menguji MacBook Pro berwarna emas, tetapi tidak memperkenalkannya kerana warna berkenaan tidak tampak canti pada produk bersaiz besar.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2hDVS9A

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.