Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kerajaan UK Mahu “Mod Memandu” Pada Peranti Pintar Bagi Mengalang Fungsi Panggilan Telefon - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kerajaan UK Mahu “Mod Memandu” Pada Peranti Pintar Bagi Mengalang Fungsi Panggilan Telefon

Apabila menaiki pesawat penumpang akan diingatkan supaya mengaktifkan mod kapal terbang. Ini adalah bagi mengelakkan sistem selular peranti pintar mengganggu sistem elektronik pesawat. Fungsi ini adalah standard pada kesemua peranti pintar atas sebab keselamatan. Kerajaan UK dilaporkan cuba memaksa pengeluar untuk mewujudkan mod memandu pada peranti pintar atas sebab yang sama.

Setiap hari kemalangan berlaku akibat pengguna yang degil menggunakan peranti ketika memandu. Antara sebab utama ia melakukan panggilan telefon. Oleh sebab itu mod memandu akan menghalang panggilan telefon dilakukan di dalam kenderaan. Hanya panggilan kecemasan akan dibenarkan apabila ia diaktifkan.

Pelan sebenar bagaimana mod ini akan diaktifkan tidak pula diketahui. Cara lebih mudah mungkin mewajibkan sistem seakan Android Auto pada peranti pintar. Sekurang-kurangnya ia telah direka untuk mengurangkan gangguan ketika menandu. Di Jepun pula terdapat aplikasi yang memberikan kopi percuma sekiranya peranti tidak digunakan ketika memandu. Pendekatan yang berbeza dari kerajaan negara Barat dan Timur jelas kelihatan di sini.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2i9VtZc

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.