Hi! Welcome Back and Stay Tune! Spesifikasi Nintendo Switch Tertiris Dan Kurang Berkuasa Berbanding PlayStation 4 Dan Xbox One - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Spesifikasi Nintendo Switch Tertiris Dan Kurang Berkuasa Berbanding PlayStation 4 Dan Xbox One

Biasanya apabila konsol baru dilancarkan, ia lebih berkuasa berbanding konsol lain di pasaran. PlayStation 4 Pro misalnya lebih berkuasa berbanding PlayStation 4 biasa. Spesifikasi untuk konsol 2 dalam 1 Nintendo Switch tertiris dan nampaknya kurang berkuasa berbanding konsol pesaing lain seperti Xbox One.

 

Menurut Digital Foundry Switch dilengkapi pemproses Nvidia Tegra X1. Apabila bercantum dengan dok sambungan televisyen, GPU Switch akan berfungsi pada kelajuan 768 MHz. Sekiranya ditanggalkan, kelajuan akan diturunkan 60% ke 307.2 MHz. Ini dilakukan bagi mengurangkan penggunaan bateri dan haba yang terhasil. Skrin terbina sebesar 6.2″ Switch dipercayai mempunyai resolusi 720P sahaja. Oleh sebab itu kuasa memproses yang tinggi di dalam mod mudah alih tidak diperlukan. Cip Nvidia Tegra X1 mempunyai kuasa memproses 1 teraflops. Ini jauh di belakang Project Scorpio (6 teraflops), PS4 Pro (4.2 teraflops), PS4 (1.8 teraflops) dan Xbox One (1.3 teraflops).

Secara teorinya setiap permainan Switch akan mempunyai dua tetapan. Satu tetapan berkuasa tinggi dan satu tetapan untuk mod mudah alih. Ini tidak berbeza dengan apa yang dilakukan oleh Sony untuk permainan PlayStation 4 Pro dan PlayStation 4. Nintendo tidak pernah terkenal dengan konsol yang paling berkuasa di pasaran.

Mereka telah membuktikan grafik bukan segalanya sebelum ini. Jualan Nintendo Wii yang dianggap tidak berkuasa adalah lebih tinggi berbanding PlayStation 3 dan Xbox 360. Adakah Switch akan berjaya seperti Wii? Adakah konsol hibrid ini masa depan dunia konsol?






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2i3mxNU

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.