Hi! Welcome Back and Stay Tune! Cerevo Hadir Dengan Kasut Untuk Realiti-Maya - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Cerevo Hadir Dengan Kasut Untuk Realiti-Maya

Dengan populariti realiti-maya, kita sedia melihat pengenalan alat-kawalan untuknya, termasuk berbentuk senapang dan sebagainya. Selain daripada untuk kawalan tangan, Cerevo pada CES 2017 turut memperlihatkan sebuah kasut khusus untuk realiti-maya.

Taclim VR Shoe

Melalui kasut untuk realiti-maya ini, ia menawarkan sokongan haptik dalam membolehkan pengguna menikmati kesan ketika berjalan pada permainan atau aplikasi realiti-maya. Seperti biasa, ia hanya dalam bentuk prototaip buat masa ini, dan perisian yang menggunakannya juga turut perlu menyokongnya. Pembangunnya menawarkan ia dalam bentuk sokongan untuk Unity bagi memudahkan pembangun permainan mengintegrasikannya.

Selain memberikan maklumbalas haptik ketika berjalan atau berlari dalam permainan, ia juga boleh digunakan untuk mengawal gerakkan kaki – seperti menendang dalam permainan.

Taclim VR Shoe

Buat masa ini, kasut ini masih dalam bentuk prototaip, dan mungkin mengambil sedikit masa sebelum dibangunkan kepada produk akhir – sebelum ia dipasarkan.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2j44yXv

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.