Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nadia sering rujuk Erma - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nadia sering rujuk Erma

Setiap pelakon tentunya meletakkan seseorang sebagai ikon mereka.

Bagi Nadia Brian, kehadirannya dalam bidang lakonan banyak dipengaruhi pelakon dan pengarah, Erma Fatima.

Menurut Nadia, Erma yang bertanggungjawab membawanya masuk ke dalam dunia lakonan, sekali gus menempatkannya sebaris dengan pelakon lain.

“Saya bermula dengan drama bersiri Akulah Balqis dan pada waktu itu, bakat lakonan digilap oleh Erma.

“Selepas itu, apabila menerima tawaran lain, saya akan merujuk dengannya terlebih dahulu dan meminta pendapatnya,” katanya.

Menurutnya, Erma tidak pernah menjatuhkan sesuatu karya lain yang diterima Nadia, sebaliknya memberikan komen membina.

“Dia akan memberikan pendapatnya sama ada watak yang ditawarkan untuk saya itu memerlukan permainan emosi yang berat atau tidak.

“Sekiranya nampak bersesuaian dan mencabar diri saya sebagai pelakon baru, dia akan menggalakkan untuk menerima,” katanya.

Menurut Nadia, sebagai pendatang baru, penting untuknya bertanya kerana masih dalam tempoh pembelajaran.

“Jika kita malu bertanya, bagaimana kita hendak maju dan sebagai pelakon? Saya banyak merujuk kepada mereka yang lebih berpengalaman,” katanya.

Selain itu, sebagai pelakon yang mementingkan kualiti, Nadia juga tidak teragak-agak mencabar dirinya membawakan watak lain daripada lain.

Terpaksa ‘main’ sape

Dalam perkembangan lain, Nadia kini hadir dengan drama bersiri terbaru berjudul Sape Dari Itali.

Dalam drama itu, dia bergandingan dengan Syafie Naswip, Beego, Shakila Khoriri dan ramai lagi.

“Ia adalah naskhah yang berat kerana memerlukan saya bermain dengan pelbagai emosi. Walaupun agak tertekan ketika penggambaran, semuanya berjalan lancar.

“Berganding dengan pelakon hebat juga sedikit sebanyak membantu saya menjiwai watak sebagai Lisandra dengan baik,” katanya.

Ditanya mengenai cabaran dan kesukaran yang terpaksa dilalui sepanjang menjayakan drama bersiri 26 episod itu, Nadia berkongsi beberapa pengalaman.

“Antaranya saya perlu bertutur dalam bahasa Itali dan bahasa Malaysia baku.

“Memang sangat sukar kerana itu bukanlah bahasa yang saya gunakan setiap hari. Memang agak kekok, tetapi semuanya berjalan lancar apabila seorang pelakon drama itu iaitu Fuad Geoff berasal dari Itali dan dia banyak membantu ,” katanya.

Satu lagi cabaran besar buatnya adalah apabila terpaksa belajar menggunakan alat muzik tradisi Sarawak iaitu sape.

“Saya memang tidak ada pengalaman bermain sape dan memang tak tahu langsung memainkannya. Pihak produksi menggunakan khidmat beberapa pelajar muzik dari UiTM untuk mengajar.

“Paling menarik dalam salah satu babak, saya menjadi sebahagian daripada mereka yang membuat persembahan pada majlis besar di depan tetamu,” katanya.

Terbaru, Nadia juga bakal muncul dalam drama bersiri Mak Cun 3 dan filem komedi, Era The Movie serta telefilem Haluan bersama Kamal Adli dan Ozlyn.

The post Nadia sering rujuk Erma appeared first on Berita Viral.

Untuk meneruskan bacaan klik link ini http://ift.tt/2mGOoGf

✍ Sumber Pautan : ☕ Berita Viral


(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Enjoy dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.