Hi! Welcome Back and Stay Tune! Besarnya Nikmat Sedekah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Besarnya Nikmat Sedekah

Besarnya Nikmat Sedekah

Assalamualaikum w.b.t , disini aku nak kongsikan pengalaman yang aku alami dalam hidup aku sendiri ,

Sedekah , dulu aku tak pernah peduli pasal semua ni . Yang aku tau bila dapat gaji ,bagi mak ayah , langsaikan semua hutang kereta , hutang belajar , tapi tak pernah terfikir nak asingkan duit untuk bersedekah kepada yang memerlukan .

Tidak dinafikan, masa zaman belajar dulu memang dah didedahkan dengan besarnya pahala sedekah , tapi hati ni agak berat untuk melakukan semua tu .

Nak dijadikan cerita , satu hari sepupu aku sedang mengumpul dana untuk membantu saudara-saudara Islam di Syria, tiba tiba hati aku tergerak sangat untuk membantu

Masa tu duit aku memang tinggal cukup cukup makan utk seminggu ,nak tunggu gaji lagi lama lagi , fikir nak belanja untuk buat kenduri aku tunang lagi , banyak kali aku fikir macam mana kalau tak cukup aku nak makan bulan ni, kot kot keta rosak ke apa ke , tapi aku kuatkan hati dan yakin dengan janji Allah , bagi je cukup tak cukup belakang kira , aku dapat bagi apa yang termampu saja, aku cuma mengharapkan apa yang aku berikan tu sedikit sebanyak dapat membantu saudara Islam di sana ,

Allah maha besar , seminggu aku nak tunggu gaji ,dalam masa seminggu tu , tiap tiap hari kawan, bos tempat kerja aku bawa makanan , belanja makan diluar dan sebagainya .Berkenaan kenduri tunang pula , kakak aku menawarkan diri ingin mengeluarkan belanja untuk buat kenduri aku tunang ,

Betul lah apa yang telah Allah janjikan dalam Al Quran tentang besarnya nikmat sedekah , Allah maha Besar ,Allah maha Kaya . So ,aku ingin sematkan dalam diri aku dan pembaca , kita perlu jadikan sedekah ini satu amalan , sebab bukan semua yang kita dapat adalah hak kita , sebahagian adalah hak merela yang memerlukan , cukup tak cukup belakang kira , bagi dulu , selainnya kita serahkan pada Allah .

hamba Allah

hamba Allah

Sumber & Kredit: iiumc



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rLAm8e

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.