Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kawalan Keselamatan Semua Pintu Masuk Negara Dipertingkat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kawalan Keselamatan Semua Pintu Masuk Negara Dipertingkat

KUALA NERUS – Kawalan keselamatan di semua pintu masuk seluruh negara termasuk laluan tikus akan dipertingkat bagi memastikan anggota pengganas yang kini diburu pihak berkuasa negara jiran tidak menyusup masuk ke negara ini.

Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang juga Menteri Dalam Negeri berkata tindakan itu diambil susulan berlakunya beberapa siri serangan keganasan melibatkan anggota militan di Marawi, selatan Filipina, Indonesia dan Bangkok, Thailand baru-baru ini.

“Kementerian Dalam Negeri melalui Polis Diraja Malaysia akan memantau dengan dekat kerana memang ada kemungkinan mereka (anggota pengganas) yang terlepas lari dari Marawi (Mindanao) atau dari Indonesia dan Bangkok akan ke Malaysia kerana sedang diburu pihak berkuasa di negara terlibat

“Kita akan pastikan pintu-pintu masuk mempunyai siap-siaga yang tinggi termasuk lorong-lorong tikus serta kawalan sempadan Semenanjung Malaysia ditingkatkan dengan bantuan Polis Marin, Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia, Tentera Laut Diraja Malaysia dan Esscom (Kawasan Keselamatan Khas Pantai Timur Sabah) untuk kawalan di timur Sabah,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Program Penerapan Nilai-Nilai Murni bersama warga Kementerian Dalam Negeri peringkat Terengganu di Masjid Tok Jembal, di sini, hari ini. – BERNAMA

Loading...




✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2s3Wx6O

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.