Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kenal Diri Adalah Perkara Yang Menyeronokkan, Ini 17 Fakta Tentang Personaliti Diri Kita - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kenal Diri Adalah Perkara Yang Menyeronokkan, Ini 17 Fakta Tentang Personaliti Diri Kita


Mempelajari sesuatu perkara yang baru tentang diri sendiri adalah perkara yang sangat menyeronokkan dan memahami cara kita berfikir disebalik perlakuan kita, cara kita melayan orang lain atau meluahkan perasaan kita juga memberi kesan yang positif kepada diri sendiri.

Harini, kami di Nakbebel telah menyusun senarai fakta-fakta psikologi yang boleh membantu anda lebih memahami diri sendiri dan orang lain dengan lebih baik.

1. Persahabatan yang terjalin untuk jangka  masa 16 hingga 28 tahun lebih cenderung untuk mengekalkan hubungan dan lebih menghargai hubungan persahabatan.

2. Perempuan lebih tertarik kepada lelaki yang bersuara garau kerana mereka nampak lebih konfiden dan tidak aggresif.

3. Orang yang selalu memberi nasihat selalunya mempunyai lebih banyak masalah.

4. Emosi kita tidak memberi kesan kepada cara kita berkomunikasi tetapi cara kita berkomunikasi memberi kesan ke atas mood kita.

5. Cara seseorang melayan pelayan restoran banyak mendedahkan tentang karakter diri mereka sendiri.

6- Orang yang cepat berasa bersalah mempunyai pemahaman yang lebih baik tentang perasaan orang lain.

7. Orang yang pemalu kurang bercakap tentang diri mereka sendiri, tetapi mereka akan bercakap apabila ingin orang lain mengetahui tentang diri mereka.

8. Perempuan akan lebih terasa sakit apabila dicubit berbanding dengan lelaki.

9. Mendengar lagu berfrekuensi tinggi akan membuat anda lebih tenang, relax dan happy.

10. Sekiranya diwaktu malam anda susah untuk tidur disebabkan memikirkan sesuatu, bangun seketika dan tulis di kertas apa yang anda fikirkan. Ini akan membuatkan anda lebih mudah untuk tidur.

11. Buat sesuatu yang menakutkan anda akan membuat anda lebih gembira.

12. Orang yang kerap membuat orang lain gembira selalunya akan berakhir dengan perasaan sunyi.

13. Perempuan yang mempunyai ramai kawan lelaki akan lebih mudah berasa gembira.

14. Orang yang berkebolehan bercakap 2 bahasa akan lebih mudah berubah personaliti apabila mereka bercakap dari satu bahasa ke satu bahasa yang lain.

15. Seseorang akan lebih nampak lebih menarik apabila mereka bercakap tentang perkara yang benar-benar mereka minat.

16. Kahwin dengan kawan baik dapat mengurangkan kes penceraian sebanyak 70% dan perkahwinan ini kebanyakkannya akan berkekalan.

17. Bersendirian untuk jangka masa yang lama tidak baik untuk kesihatan ibarat hisap rokok 15 batang dalam masa sehari.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rldyMN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.