Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Play Protect Melindungi Peranti Android Anda Daripada Diserang Perisian Hasad - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Play Protect Melindungi Peranti Android Anda Daripada Diserang Perisian Hasad

Masalah serangan perisian hasad terhadap peranti-peranti mudah-alih semakin menular kebelakangan ini. dan nampaknya pihak Google sedang bertungkus-lumus untuk membangunkan sebuah ciri untuk memastikan para pengguna peranti mudah-alih Android lebih selamat.

Dan kini nampaknya pihak Google sedang mengeluarkan ciri keselamatan tersebut yang bernama Google Play Protect yang akan mengimbas peranti Android anda untuk mengesan jika aplikasi-aplikasi yang anda muat-turun ke dalam peranti anda dijangkiti sebarang perisian hasad.

Ciri ini akan hadir apabila anda mengemaskini peranti anda, dan ia menggunakan Google Mobile Services 11. Ia akan dimuat-turun secara automatik, dan dapat dilihat melalui menu Security dibawah tetapan Google.

Menurut Google, ciri Google Play Protect ini akan bekerjasama bersama-sama ciri pengimbas Google di Play Store mereka, supaya para pengguna peranti Android akan lebih selamat sewaktu menggunakan peranti-peranti mereka.

Kami pasti bahawa pihak Google sentiasa peka dengan masalah-masalah yang dibawa oleh aplikasi yang dicemari oleh perisian-perisian hasad ini, akan tetapi kami boleh katakan bahawa kebanyakan masalah ini hadir apabila pengguna itu sendiri memuat-turun aplikasi yang tidak disahkan oleh pihak Google melalui Google Play Store. Apa-apa pun, kami sarankan anda berhati-hati apabila memuat-turun aplikasi-aplikasi tersebut, supaya anda tidak menyesal kelak.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2uFxtXp

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.