Hi! Welcome Back and Stay Tune! Edika Yusof Korban Masa Demi Isteri Tersayang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Edika Yusof Korban Masa Demi Isteri Tersayang


SUAMI mana sanggup lihat isteri kesayangannya sakit dan tak dapat urus diri dan rumah tangga? Dan isteri mana pula sanggup lihat suaminya galas semua tanggungjawab keluarga seorang diri?

Tidak terkecuali Edika Yusof yang merupakan salah seorang pelakon Maria Mariana yang sedang menjaga isterinya, Norhidayah Yusri yang kini disahkan lumpuh selepas dua tahun mereka mendirikan rumah tangga.

Pasangan ini dikurniakan seramai tiga orang cahaya mata sepanjang perkahwinan mereka.

Norhidayah dikatakan telah lumpuh tiga suku badan dan juga menghidapi strok sehingga dia tidak boleh bercakap, mendengar dan ingatannya juga turut terjejas akibat penyakit itu.

Kata Edika, 49, peristiwa seperti ini merupakan satu perkara besar yang pernah terjadi di dalam hidupnya selepas mendirikan rumah tangga.

Diakui juga Edika tidak dapat berfikir dengan baik apabila dia terpaksa menerima dugaan berat yang menimpa mereka berdua.

“Kira pemikiran saya pun keliru juga dan saya terfikir kenapa semua ini terjadi pada saya dan saya rasa macam nak berkongsi dengan seseorang.

“Tapi satu sahaja jalan yang saya jumpa untuk berkongsi… Iaitu Allah, saya dapat hidayah daripada Nya untuk menempuh segala dugaan yang diberikan ini,” katanya ketika dihubungi oleh pihak Sinar FM.

Dia juga pernah mencapai tahap berasa putus asa tetapi apabila lihat keadaan isterinya, namun mula berasa bersemangat dan dia menjadi lebih kuat.

Edika juga dikatakan telah membotakkan kepalanya selama 12 tahun sehingga isterinya sihat semula. Mulia sungguh hati lelaki ini yang sanggup menjaga isteri tersayang.

Suami mithali ini juga tidak pernah lansung terfikir bahawa isterinya itu seorang kurang upaya (OKU) atau pun sedang menghidap lumpuh.

“Saya anggap isteri saya manusia biasa dan sempurna. Jadi sebab tu kadang-kadang dia pun tak sedar yang dia pun lumpuh.”

“Ada juga kawan-kawan dan keluarga yang tanya kenapa saya tak cari lain je… Tapi jawapan saya tetap sama. Kalau saya kahwin lain pun, masalah ni takkan selesai. Saya bersyukur saya dapat berkahwin dengan isteri saya,” ulasnya lagi.

Takkan ada seorang pun isteri yang sanggup lihat suaminya menguruskan rumah tangga seorang diri tanpa dibantu oleh si isteri. Norhidayah juga pernah menyuruh Edika untuk berkahwin lain supaya ada orang dapat menjaganya.

“Saya pernah kata dekat dia, saya ambil awak dalam keadaan awak boleh berdiri, boleh berjalan. Kalau saya nak hantar balik, saya kena pastikan yang awak boleh berjalan dan berdiri.”

Ketika di akhir temu bual dengan Sinar FM, Edika sempat berpesan untuk dijadikan iktibar kepada suami yang lain supaya bersama-sama isteri ketika susah dan senang. Tanggung sama-sama suka dan duka perkahwinan itu. -MYNEWSHUB.CC


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vYpDd2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.