Hi! Welcome Back and Stay Tune! Data Pertumbuhan Ekonomi Kanada Meleset Daripada Jangkaan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Data Pertumbuhan Ekonomi Kanada Meleset Daripada Jangkaan

U.S dollar mengukuh berbanding matawang Kanada pada hari ini sejurus selepas laporan data pertumbuhan GDP Kanada pada Julai tidak berubah berbanding jangkaan kenaikan 0.1%. Hal ini telah menyebabkan permintaan wang Kanada berkurangan seterusnya membawa kepada penyusutan nilai CAD.

USD/CAD meningkat 0.35% iaitu pada kadar 1.2471, hampir mencapai paras tertinggi sepanjang tempoh 3 minggu lalu pada 1.2519.

Berdasarkan kenyaatan Jabatan Perdagangan U.S pada hari ini, perbelanjaan penggunan meningkat seperti yang dijangka pada bulan Ogos, manakala inflasi teras sedikit merosot.

Matawang dolar semakin mengukuh sejurus selepas Presiden Trump mengwar-warkan pelan reformasi cukai beliau pada Rabu bagi menggantikan kod cukai Amerika Syarikat. Pelan tersebut bertujuan untuk mengurangkan cukai terhadap perniagaan dan individu. Namun pengusulan tersebut dijangka sukar untuk melepasi Kongres dalam perdebatan dasar di masa akan datang.

Laporan rasmi yang dikeluarkan Kanada pada Jumaat menunjukkan pertumbuhan ekonomi berada dalam keadaan mendatar iaitu tidak berubah pada bulan Julai, tersasar daripada jangkaan pada kadar 0.1%.

Namun, laporan ekonomi lain yang dikeluarkan menunjukkan perkembangan positif apabila indeks harga bahan mentah mencatat peningkatan sebanyak 0.1%. pada bulan lepas walaupun tidak memenuhi jangkaan sebanyak 0.3%.

The post Data Pertumbuhan Ekonomi Kanada Meleset Daripada Jangkaan appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2hAyxaM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.