Hi! Welcome Back and Stay Tune! Hidayah Di Hari lahir Yip Yew Fai - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Hidayah Di Hari lahir Yip Yew Fai


GEORGETOWN: Mengambil keberkatan dan erti pengorbanan Aidiladha, seorang lelaki memilih untuk memeluk Islam di Surau Sutera Prima, Seberang Jaya, pagi tadi.

Ibrahim Yip atau nama asalnya Yip Yew Fai, 26, memilih untuk melafazkan dua kalimah syahadah pada hari lahirnya yang turut disambut hari ini.

Ibrahim berkata, pengislamannya ialah hadiah hari lahir yang paling istimewa dan penuh makna.

“Saya sudah lama belajar mengenai Islam daripada beberapa rakan, tetapi belum berkesempatan untuk mengucap dua kalimah syahadah.

“Hari ini saya membuat keputusan memeluk Islam di surau ini sebagai hadiah ulang tahun kelahiran saya sambil disaksikan oleh jemaah yang turut mengadakan majlis korban di sini,” katanya ketika ditemui, di sini, hari ini.

Sementara itu, Pengerusi Surau Sutera Prima, Khairul Anuar Ishak, berkata pihaknya menyambut baik hasrat Ibrahim yang memilih untuk memeluk Islam di surau berkenaan, selain akan terus memberi bimbingan kepada Ibrahim untuk mendalami Islam. – BH Online


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vAcuHa

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.