Hi! Welcome Back and Stay Tune! 'Saya Bukan Pemandu BMW Itu Dan Tidak Mempunyai Anak' - Sahrul - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

'Saya Bukan Pemandu BMW Itu Dan Tidak Mempunyai Anak' - Sahrul


KUALA LUMPUR - "Berita ini tidak sahih, lagipun saya bukan pemandu BMW itu," demikian kata individu bernama Sahrul Afza Hamzah yang menafikan dirinya adalah pemandu BMW yang memotong secara berbahaya sehingga menyebabkan kereta Perodua Kenari terlibat dalam kemalangan. 

Terdahulu dalam Harian Metro melaporkan, seorang individu yang menggunakan nama Sahrul, mengaku dirinya adalah pemandu BMW berkenaan. Individu berkenaan menjelaskan dia terpaksa memotong kerana berada dalam kecemasan di mana bayinya berusia lima bulan digigit lipan. 


Bagaimanapun, pemilik nama sebenar, Sahrul, tampil menafikan dakwaan itu dan mengatakan ada individu yang tidak bertanggungjawab telah menggodam akaun Facebooknya dan memuat naik komen tersebut yang kini tular di media sosial. 

"Saya telah menghubungi kakak mangsa untuk menjelaskan perkara itu dan dia faham dan menyerahkan semua itu kepada pihak polis untuk jalankan siasatan. Saya juga telah menghubungi pihak media yang melaporkan perkara itu bahawa laporan yang disiarkan itu tidak benar, sekaligus akan mengambil tindakan undang-undang. 


"Memang jelas nama saya (dipaparkan), tetapi masih wujud prima facie dalam kes ini. Bodoh sangat ke saya nak mengaku di post yang public jika saya adalah orang yang dimaksudkan? 

"Kemudian nama itu juga seperti yang tertera dalam MyKad saya, bukannya profil palsu. Lagipun, bukannya pihak polis yang mengeluarkan kenyataan hasil dari semakan nombor pendaftaran dapati didaftar atas nama saya. Contohnya, jika betul sekalipun saya yang memandu kereta BMW itu, lebih baik saya menghubungi mangsa berkenaan jika mahu menyelesaikan masalah ini," katanya ketika menghubungi The Reporter. 

Sahrul menegaskan akaun Facebooknya telah digodam dan membuat aduan kepada pihak Facebook untuk semakan. Setakat ini, tiada sebarang laporan polis yang dibuat berhubung kesilapan laporan berita itu, namun Sahrul mahu menghubungi IPD Kluang untuk memberi kerjasama bagi membantu siasatan. 



"Saya tidak pernah memiliki mahupun memandu kereta BMW. Saya juga tidak mempunyai anak, tidak pernah ke Johor selepas tahun 2003. 

"Pada hari kejadian yang merupakan hari raya kedua, ramai saksi di kawasan kejiranan saya yang boleh membuktikan di mana saya berada pada ketika itu," katanya. 

Sehubungan itu, Sahrul meminta pihak media menarik balik laporan yang tidak benar itu kernaa bimbang dengan keselamatan diri dan keluarganya.

Sumber: The Reporter


✍ Sumber Pautan : ☕ Sehinggit Media News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vSPG5D

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.