Hi! Welcome Back and Stay Tune! Video-Guru ini tampar 38 murid kerana tak boleh baca puisi - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Video-Guru ini tampar 38 murid kerana tak boleh baca puisi

8/9/17

 
  ©Weibo
 Seorang guru di sekolah menengah di Hefei, Provinsi Anhui, China, dikenai sanksi dan peringatan kerana terakam kamera sedang menampar wajah 38 muridnya.

Laman Asia One melaporkan, Khamis (7/9), menurut otoriti pendidikan setempat, guru itu sudah meminta maaf kepada keluarga mangsa, namun jabatan pendidikan mengatakan mereka masih menyiasat kes ini.

Pada 1 September lalu seorang murid kelas 8 di Daerah Changfeng diam-diam merakam perbuatan gurunya, Zhang Haitao, berdiri di depan kelas dan menampar siswa secara bergiliran di bahagian wajah kerana mereka tak boleh mengucapkan bait-bait puisi lama. Video itu sontak menjadi viral di media sosial.

Orangtua siswa menyatakan mereka menolak permintaan maaf guru itu.

"Cucu saya yang ditampar guru itu, takut menceritakan pengalamannya," kata Sun Suying, seorang nenek dari salah seorang pelajar. "Ketika saya mendengar tentang khabar rini saya menyuruh dia membuka mulut dan saya lihat giginya berdarah."

Salah seorang pelajar di kelas Zhang mengatakan pada hari itu dia sangat takut dan malu kerana ditampar di depan kelas.

Zhang sebelumnya dikenal sebagai guru yang cukup baik dalam mengajar di sebuah sekolah di daerahnya. Dia mulai mengajar di kelas menengah di sekolah Changfeng musim gugur tahun ini.

Sun Tao, pengetua sekolah, mengatakan dia terkejut mendengar peristiwa ini.

"Zhang sudah punya pengalaman mengajar. Dia harusnya tahu perbuatannya ini tercela," kata Sun.
Berikut video saat guru Zhang menampar muridnya:
 Sumber:Merdeka.com /Youtube


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2wP42RM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.