Hi! Welcome Back and Stay Tune! US Dolar Melonjak Dengan Harapan Polisi Fiskal Dan Monetari Yang Positif - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

US Dolar Melonjak Dengan Harapan Polisi Fiskal Dan Monetari Yang Positif

Matawang US dollar meningkat sebanyak 0.5% pada hari ini berbanding 6 matawang utama. Hal ini berdasarkan faktor sikap optimis para pelabur terhadap reformasi cukai U.S dan ucapan Yellen yang menyokong Fed mengenai kenaikan kadar faedah.

Peratusan kenaikan kadar faedah Fed pada bulan Disember meningkat melebihi 70% berbanding bulan lepas yang hanya sekadar 20%. Peratusan ini semakin menaik rentetan daripada komentar Yellen pada awal pagi hari waktu Malaysia.

Sepertimana yang dikatakan oleh Josh Byrne, Penganalisis Strategi FX di Citibank, ”Komentar Yellen merupakan faktor yang membawa persepsi positif terhadap matawang dollar, dalam masa yang sama juga telah meningkatkan kebarangkalian terhadap kenaikan kadar faedah pada bulan Disember ini. Walaubagaimanapun kita harus berhati-hati dalam membaca pasaran dalam jangka pendek kerana faktor seperti cuti umum di China pada minggu hadapan mungkin memberi impak yang terhad”.

Selain itu, ahli lembaga Rumah Putih dan Republik akan mengumumkan pelan reformasi cukai pada malam ini. Jika ia berjaya lulus, ini akan menjadi kejayaan pertama buat Presiden Donald Trump dalam menggubal rang undang-undang sejak beliau menjadi Presiden US Januari lalu.

Pakar strategi Rabobank berkata, ”jika reformasi cukai berjaya mengekalkan pertumbuhan ekonomi U.S pada kadar 3 peratus, maka ia akan meningkatkan nilai US dolar selepas mengalami kejatuhan sepanjang tahun ini.”

2 tahun lepas aset/bon kewangan U.S mencecah pada paras tertinggi sejak bulan Oktober 2008, hasil-bon juga meningkat pada paras tertinggi sejak suku ketiga tahun 2016.

”Peningkatan matawang dollar juga adalah disebabkan matawang Euro yang semakin melemah disebabkan keputusan pilihanraya Jerman minggu ini. Hasil keputusan itu menjadi penanda aras bahawa berakhirnya kestabilan politik di Eropah.” kata penganalisis.

Matawang Euro jatuh 0.5% pada $1.1740 pada pembukaan pasaran tadi yang merupakan nilai terendah sejak Ogos 23. Matawang Euro pula telah jatuh 2% minggu ini berbanding enam matawang utama dalam indeks euro.

The post US Dolar Melonjak Dengan Harapan Polisi Fiskal Dan Monetari Yang Positif appeared first on MOSHED.COM.



✍ Sumber Pautan : ☕ MOSHED.COM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2k2pKz2

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.